Za kvalitetno obrazovanje važna je državno odgovorna svijest
Promjena svijesti političara i akademske zajednice o značenju visokog obrazovanja i nauke u jednoj državi ključ je i najbolji put do postizanja kvalitete u toj oblasti.
Poručila je to direktorica Agencije za znanost i visoko obrazovanje Republike Hrvatske Jasmina Havranek s današnjeg seminara u Rektoratu Univerziteta u Sarajevu.
U izjavi novinarima kazala je da je taj put za Hrvatsku bio dugotrajan i mukotrpan, a iako Agencija provodi kontrolu svih institucija u obrazovanju i znanosti u toj državi, željeli su suradnjom s institucijama poboljšati sustav visokog obrazovanja.
– Mislim da smo u tome uspjeli. Studenti dobivaju pravo obrazovanje, koje se može usporediti s bilo kojim nivoom obrazovanja u svijetu. Razvili smo opću društvenu svijest koja vodi tome da svi budemo dobri – naglasila je.
Pojašnjava da je postojanje Agencija za znanost i visoko obrazovanje Republike Hrvatske zapravo rezultat Evropske komisije, koja je odlučila da agencije moraju postojati, pregledati programe i da ništa ne može izaći na tržište dok nije verificirano.
– Evropa nas je natjerala na neke stvari, ali i svijest o tome da smo i mi odgovorni za znanje naših studenata i njihove diplome. Ne možemo puštati studente s minimalnim nivoom znanja da odlaze na druga tržišta rada. Time ugrožavaju to tržište rada, ali stvaraju i lošu sliku države iz koje dolaze – kazala je. Stoga podsjeća da je za kvalitetu visokoškolskog obrazovanja važno ulaganje i u edukaciju nastavnika.
Sugerirala je, kako privatnim tako i javnim obrazovnim institucijama, da se podvrgnu oštroj i kritičkoj reakreditaciji i da je shvate ozbiljno. To se, ističe, dogodilo u Hrvatskoj.
Rektor Univerziteta u Sarajevu Rifat Škrijelj istaknuo je važnost kontinuiranog rada da bi nivo svijesti o značenju visokog obrazovanja i nauke bio viši, a kao najjednostavniji model za uspjeh istaknuo je da „naše razmišljanje uskladimo s propisanim standardima“ .
– BiH na svim nivoima funkcioniranja, u ovom slučaju visokog obrazovanja, mora slijediti evropske standarde. Razvoj i poboljšanje svijesti u oblasti visokog obrazovanja naša je kontinuirana zadaća, ali tu postoje i propisani standardi – istaknuo je.
Pozitivna iskustva Hrvatske kao članice EU prezentirana su rukovodstvima ovdašnjih fakulteta i ureda za kvalitetu na seminaru zvaničnog naziva “Osiguranje sistema kvaliteta na visokoškolskim institucijama: Primjeri dobre prakse”.