Koja trasa autoputa će biti odabrana: Do Beograda preko Višegrada ili Tuzle?
Bosna i Hercegovina još uvijek nema tačno definiranu trasu autoputa koji bi povezao Sarajevo i Beograd, a zbog toga su na čekanju i potencijalni investitori u ovom višemilionskom infrastrukturnom projektu, koji traže da vlasti u BiH jasno odluče šta žele.
Kako su za Fokus.ba potvrdili u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH, naredne sedmice bit će održan sastanak entitetskih ministarstava saobraćaja kako bi se pokušao zauzeti konačan stav.
Dok Vlada FBiH zastupa stav da trasu treba usmjeriti preko Tuzle i Bijeljine, u Vladi RS-u smatraju da je naisplativija trasa zapravo preko Rogatice i Višegrada.
“Turska je izrazila namjeru da finansira ovaj projekat. Međutim, njihov uslov je da entitetske vlasti definiraju jednu trasu, kako bi se moglo pristupiti realizaciji”, naveli su za Fokus.ba iz Ministarstva komunikacija i saobraćaja BiH.
Ipak, do konačnog stava bit će jako teško doći, zbog suprotstavljenih interesa, što je nedavno potvrdio i Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS-a. On je istakao da je dogovor oko konačne rute još uvijek daleko.
Kada je riječ o finansijskom aspektu ovog projekta, odnosno potrebnom iznosu sredstava, iz državnog resornog ministarstva navode da je trenutno nemoguće tačno precizirati te podatke, sve dok se ne definira konačna trasa autoputa.
Prema ranijim nezvaničnim procjenama trasa autoputa Sarajevo – Beograd bi mogla biti dužine između 120 i 150 kilometara, a vrijednost projekta se procjenjuje na 850 miliona eura.
Okvirnom strategijom saoobraćaja BiH planirano je da ovaj autoput bude završen do 2025. godine.