Facebook postaje platforma za dobrotvorne akcije
Nakon cijelog niza, više ili manje, uspješnih usluga, u Facebooku su se okrenuli dobrotvornim akcijama.
Tačnije, predstavili su platformu Fundraisers koja je prvenstveno namijenjena prikupljanu novca za osobne potrebe.
Kako su pojasnili iz Facebooka, korisnici mogu brzo i jednostavno pokrenuti akciju prikupljanja dobrotvornih priloga. Potencijalni donatori mogu u svega nekoliko koraka saznati o osobi koja je pokrenula akciju i o osobi koja će primiti novac, kao i ko je sve donirao.
Akcije se mogu pokretati u područjima obrazovanja (za školarinu, knjige, opremanje učionica), zdravlja (za podmirivanje liječničkih troškova), kućnih ljubimaca (za podmirivanje veterinarskih troškova), kriznim situacijama (kao što su prirodne katastrofe), osobnim kriznim situacijama (poput požara, krađe automobila, prometne nesreće), smrti (za podmirivanje troškova pogreba ili novac za obitelj), sporta (za opremanje i financiranje opreme sportskih klubova) te zajednice (za poboljšanje uvjeta života u zajednici ili okoliša).
Za pokrenuti akciju dovoljno je odabrati poveznicu, definisati za koga prikupljate novac (za sebe, prijatelja ili nekoga ko nije na Facebooku), osmisliti naslov akcije i napisati pozadinsku priču. Facebook će svaku akciju pregledati i odobriti (odnosno zabraniti) u roku od 24 sati.
Kako bi se zaštitili od prijevara, ali i podmirili troškove, u Facebooku su uveli i naknadu koja iznosi 6,9 posto od doniranog iznosa plus 0.30 dolara (2 kune).
“Facebookov je cilj stvoriti platformu za dobročinstvo koja je dugoročno održiva, a ne zaraditi na alatima za pomoć drugima”, pojašnjavaju iz Facebooka.
Fundraisers je za sad dostupan samo punoljetnim korisnicima u SAD-u, ali je u planu i širenje usluge na druge zemlje diljem svijeta.