Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Automobil koji je voljela cijela Jugoslavija slavi 60. rođendan

fico

Djeci je izgledao kao velika igračka, a starije je podsjećao na bezbrižnu mladost.

Fiat 500 pojavio se prije 60 godina i odmah postao hit, a i danas, gdje god se pojavi, navlači osmijeh na lice.

Nepogrešivo italijanski, Fiat 500 podsjeća na sunčani Mediteran, na ‘dolce vitu’ i automobilski je ekvivalent drugoj talijanskoj ikoni, vespi.

Fiat 500 začetnik je masovne mobilnosti i čudo ekonomičnog inženjerstva.

Jednostavnost Fiata 500 predstavljala je radikalan odmak od dotadašnje historije motornih vozila. Bilo ga je jefitno kupiti, jeftino održavati i trošio je malo. Atraktivan okrugao oblik broja našao je mjesto u srcima ljudi.

Prvi Fiat 500 bio je dug 2,97 metara, samo 30 centimetara duži od današnjeg dvosjeda Smarta. Motor, koji je bio smješten straga, imao 479 ‘kubika’ i zračno hlađenje.

Njegove preformanse nisu bile za hvalisanje, ali bio je to prvi pravi gradski automobil, a i čak su viši vozači imali dovoljno prostora za sjedenje. Istina, sjedala su bila tvrda, na stražnjima je bilo udobno jedino djeci, ali auto nije ni bio namijenjen dugim putovanjima.

Od 1957. do 1977., kada je proizvodnja obustavljena, diljem Europe prodano je četiri miliona Fiata 500.

I danas ih diljem kontinenta ima na hiljade u voznom stanju.

Fiat je 2007. pokrenuo proizvodnju modernog Fiata 500, ali osim naziva malo toga ima zajedničkog sa simpatičnim originalom.

Fićo sa motorom Lamborghinija ostavlja sve iza sebe