Golf “sedmica” ispeglao bore i obogatio opremu
Čini se da zbog afere Dieselgate, kojoj nema kraja, u Wolfsburgu sve ‘nade i molitve’ stavljaju na turbobenzinca 1.5 TSI sa 150 KS, koji je glavni tehnički novitet redizajniranog Golfa VII.
Prošlog je ljeta već upregnut 3-cilindarskim 1.0 TSI sa 116 KS, koji vuče, za svoje gabarite, gotovo senzacionalno (9,7 s, 204 km/h), uz službeno prosječnih 4,3 litre. Na testu je to 5,5, realno pet. Uskoro će dobiti baznu verziju sa 90 KS (već je u up!-u), zamjenu za 4-cilindarski 1.2 TSI sa 86 KS.
‘Top-gun’ je 2.0 TSI snage 300 KS, u modelu R (na slikama), a najveći novitet turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem 1.5 TSI, koji ima i sustav isključivanja dvaju cilindara ACT (Active Cylinder Technology) te službeno troši 4,9 litara. Verzija BlueMotion, prigušena na 130 KS, s Miller-ciklusom, još 0,3 manje. Dovoljno da dizelaši (od 1.6 TDI sa 110 KS do 2.0 TDI sa 184 KS) više ne budu Sveta krava…
Kao da je bilo jučer, nasljednik ‘šestice’, koja je krajem 2008. nastupila kao tek ekstenzija ‘petice’ iz 2003., prezentiran je početkom rujna 2012., u Berlinu, a krajem listopada u Costa Smeraldi prvi smo put vozili Golf VII. Otada sve bitne verzije, kompaktne i karavanske, svjedočeći zašto ‘sedmica’, iz mjeseca u mjesec, ‘žari i pali’ europskim i našim tržištem. Facelifting je, očekivano, donio LED svjetla, time privlačniji izgled i intenzivnije osvjetljenje. Redizajn obuhvaća kompaktni i karavanski model Variant.
Osvježena je i obogaćena unutrašnjost, ‘finim dodirom’ premiuma i svim mogućim gadgetima, pa je Golf sada u mnogim detaljima isti ili bolji od A3. Jedna je to od pozitivnih posljedica Dieselgatea, jer je Volkswagen prisiljen sve stalno usavršavati, tehnologiju i izvedbu ‘dizati do neba’, pa će na dulji rok, uz strašnu cijenu, vjerojatno i profitirati.
Atraktivni LED farovi lajsna na maski, preoblikovani branici i novi naplaci najvidljiviji su noviteti na vanjštini koja zadržava prepoznatljivost. Unutrašnjost je obogaćena modularnim infotainment sustavom MIB (Modularer Infotainment-Baukasten), koji uključuje virtualni kokpit ‘AID’ (Active info Display) preuzetim iz Passata. 12,3-inčni displej, najveći u klasi, omogućava 2D i 3D prikaz rezolucije 1440 x 540 px i objedinjuje sve ključne funkcije.
U opciji je i sustav poluautonomne vožnja: ACC (Active Cruise Control) s radarskim praćenjem udaljenosti omogućava da novi Golf do 60 km/h može samostalno upravljati, ubrzavati i kočiti… Time se potvrđuje da je aktivna sigurnost najviša u klasi, uz potpuno hitno kočenje (Emergency Assist), praćenje napuštanja trake (Lane Assist), upozorenja vozača na umor (Driver Alert System)…
Najveća novost je turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem 1.5 TSI, izvedenica 1.4 TSI, hoda povećanog sa 80 na 85,9 mm, nakon motora Porschea 911 turbo i 718 Cayman, prvi je benzinac s turbom promjenjive geometrije. Tlak ubrizgavanja povisio je na 350 bara, cilindarske košuljice tretirane su plazmom pa je 25 KS snažniji, a 10 posto štedljiviji. Cijene će biti poznate sljedećeg petka, na službenoj hrvatskoj prezentaciji.