Turkušić: Nacrt zakona o obrazovanju KS je nerazvojan i destruktivan
Nacrt Zakona o visokom obrazovanju Kantona Sarajevo“ naziv je okruglog stola kojega je večeras organizirala Socijaldemokratska partija Bosne i Hercegovine (SDP BiH).
Cilj je da se predstavi okvir koji treba jasno, transparentno i nedvosmisleno dati puni prostor afirmacije akademskim kapacitetima da na bazi postojećih iskustava i međunarodnih perspektiva definiraju zakonska rješenja za obrazovanje budućnosti u korist zajednice i društva.
S obzirom da je obrazovanje oblast u kojoj se ispravnost odluka ocjenjuje kroz uspješnu budućnost razvoja društva, potpredsjednica SDPBiH, zastupnica u Skupštini KS i delegatkinja Doma naroda Parlamenta Federacije BiH Segmedina Srna smatra da je neophodno da se u ovako važnim oblastima kao što je obrazovanje postigne visok nivo društvenog konsenzusa oko metodologije samog procesa i strateških ciljeva obrazovanja.
– Odluke u obrazovanju zbog svoje dubine društvene inkluzije mogu biti dalekosežne, stoga je neophodno osigurati mehanizme sveobuhvatne rasprave s namjerom reduciranja potencijala pogrešnih odluka – kazala Srna je u uvodnom izlaganju.
Bivši ministar obrazovanja u Vladi KS prof. Emir Turkušić smatra da je predloženi Nacrt zakona o visokom obrazovanju KS nerazvojan, neevropski, neintegrativan u Evropski prostor visokog obrazovanja, nije kompatibilan s legislativom u ovoj oblasti u zemljama okruženja, posebno u zemljama EU.
On je istakao da je Nacrt zakona kontradiktoran u ključnim odredbama i destruktivan je po akademsku zajednicu, jer se predloženim tekstom Zakona značajno reduciraju prava akademskog osoblja i stvara nepovjerenje prema istim i u potpunosti se ukida autonomnost nastavnika koji je izabran u određeno nastavničko znanje.
– Predloženim Nacrtom zakona uspostavlja se dominacija Ministarstva obrazovanja, nauke i mladih nad Univerzitetom te uvode dodatni procesi kontrole koji su dostupni osnivaču kroz primjenu drugih propisa koji regulišu rad javnih ustanova – naglasio je Turkušić.
Turkušić je istakao da je predloženi Nacrt zakona o visokom obrazovanju KS posebno opasan za mlade i time za prosperitet cijelog društva, jer favorizira prosječnost umjesto izvrsnosti, izbjegava a ne provodi „Bolonju“, konfrontira profesore i studente, te nema riješeno pitanje financiranja na konzistentan način.
Zaključio je da je predloženi Nacrt zakona o visokom obrazovanju KS ignorantski prema nauci i njenom značaju za razvoj društva i potpuno izostavlja regulisanje III ciklusa studija, a ovaj studij je, po njegovom mišljenju, najvažniji za cjelokupan sistem visokog obrazovanja.