Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Rasprava na Parlamentu BiH: Šta je to “bahata vožnja”?

BiH

parlament

Poslanici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine danas su na sjednici razmatrali u drugom čitanju izmjene Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH kojim se propisuju oštrije sankcije u odnosu na važeći zakon.

Nadležna komisija prihvatila je 21 amandman na ovaj zakon, što je poslanik Saveza za bolju budućnost (SBB) Fehim Škaljić pohvalio ocjenjujući da se tako vraća povjerenje parlamentu, a uvažavanjem predloženih dobrih rješenja dobiva se kvalitetan zakonski tekst.

Poslanik Socijaldemokratske partije (SDP) Saša Magazinović najavio je da će njegova stranka zatražiti od Vijeća ministara da se izmijene zakonska rješenja koja će precizirati pojam “bahata vožnja” na cestama i odrediti kazne za takav prekršaj ili ga definirati kao krivično djelo, time bi se zaključio proces definiranja oštrijih sankcija.

Poslanica Stranke demokratske akcije (SDA) Nermina Kapetanović najavila je da će SDA prihvatiti izmjene zakona, posebno zbog činjenice da se zakon mijenja da bi se postigao veći nivo sigurnosti u saobraćaju, naglašavajući da bi se trebalo razmotriti i mogućnost oduzimanja vozačkih dozvola višestrukim počiniocima krivičnih djela.

Poslanik NDP-PDP Momčilo Novaković podsjetio je da je ovaj zakon pretrpio sedam izmjena, te bi bilo vrijeme da se donose novi zakon koji bi obuhvatio sve primjedbe danas iznesene, ali i ono što je rečeno u širokoj javnoj raspravi.

Smatra da bi bilo dobro uputiti sugestiju Vijeću ministara da pokrene proceduru donošenja novog zakona koji bi bio usaglašen s evropskim zakonodavstvom i uvažio bi sve iznesene primjedbe. Na taj način dobio bi se jedan novi zakon, a ne prečišćeni tekst zakona s nizom izmjena.

Dopredsjedavajući Doma Šefik Džaferović (SDA) važnim je ocijenio da se u zakonu preciznije definiraju pojmovi poput vrste i namjene vozila koja učestvuju u saobraćaju.

Šef Kluba poslanika Saveza nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) Staša Košarac koji je predložio 19 amandmana od kojih je Komisija prihvatila sedam zatražio je odgovor od ministra saobraćaja i komunikacija Ismira Juske da pojasni zašto ostalih 12 nije prihvaćeno.

Ministar Jusko naglasio je da bi odgovore na to trebao dati pomoćnik Zoran Andrić koji je radio na izradi zakona, istaknuvši da on na taj način ne bježi od odgovornosti.

Tokom rasprave SNSD zatražio je pauzu, nakon koje se ponovo otvorila rasprava o tome ko će obrazlagati amandmane, a potom je ministar Jusko pojasnio da neki amandamani nisu bili u skladu s evropskom praksom.

Razmatran je u drugom čitanju i Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o međunarodnom i međuentitetskom drumskom prijevozu koji je utvrdilo Vijeće ministara BiH radi otklanjanja nejasnoća u postojećem zakonu.

Izmjene tretiraju problem nelegalnog prijevoza putnika u međunarodnom saobraćaju, uzimajući u obzir poteškoće s kojima se susreću tijela nadležna za inspekcijske poslove kada je riječ o dokazivanju prekršaja i pokretanje odgovarajućih postupaka. Ovim zakonom usklađuje se zakonodavstvo BiH s propisima EU iz ove oblasti.

Poslanici su po hitnom postupku razmotrili i izmjene Zakona o plaćama i naknadama u institucijama BiH, kojim se precizira zadržavanje nivoa plaća i naknada na dostignutom nivou do 2018. godine, kao i nastavak restriktivne politike zapošljavanja te precizira način napredovanja u službi.

Predloženom izmjenom predviđeno je da se do 30 posto zaposlenih na radnim mjestima razvrstanim u platne razrede može u 2018. i 2019. godini razvrstani u prvi i drugi unutrašnji platni razred, a u 2019. godini 20 posto u treći i četvrti unutrašnji platni razred. Od početka 2020. godine ne ograničavaju se godišnje kvote napredovanja u unutrašnji platni razred.

Izjašnjavanje o ovim tačkama dnevnog reda uslijediti će nakon što poslanici obave raspravu o 94 tačke dnevnog reda sjednice.