Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Legenda iz Drugog svjetskog rata proslavlja 75. rođendan

willys-mb-1944-front

Sredinom jula 1941, kompanija Willys-Overland Co. sklopila je ugovor sa američkom vojskom o proizvodnji lakog terenskog vozila. Rođen je legendarni Willys MB, koji će nakon rata postati poznat kao Jeep.

Iako Sjedinjene Države polovinom 1941. još uvijek nisu bile u ratnom stanju, Drugi svjetski rat trajao je već skoro dvije godine i vojska se pripremala za neizbježne sukobe koji će uslijediti. Godinu dana ranije, Willys-Overland Co. je predstavio dizajn lakog terenskog vojnog vozila koje će kasnije pobijediti na tenderu.

Willys-MA-3

Vojska je od proizvođača, između ostalog, tražila da vozilo ima pogon na sva 4 točka, dok je međuosovinsko rastojanje trebalo da bude manje od 190,5 cm, a masa ispod 590 kg. Osim toga, vojni terenac morao je da ima i ravan vjetrobran, koji po potrebi može da se preklopi i položi na haubu.

Od 135 proizvođača koji su pozvani da učestvuju na tenderu, odazvali su se samo tri: Willys-Overland, American Bantam i Ford. Na kraju, pobijedio je Willys MB.

Do kraja rata ukupno je izrađeno 647.925 primjeraka ovog vozila, a u proizvodnji su učestvovale mnoge kompanije, uključujući i Ford. Nakon završetka rata, Willys je dobio i svoju civilnu varijantu, CJ-2A, koja je uticala na dizajn savremenog modela Jeep Wrangler.

U čast 75. rođendana čuvenog vojnog vozila, Jeep je predstavio koncept Wrangler Salute u sivomaslinastoj boji i sa vojnim obilježjima, koji je zasnovan na aktuelnom modelu Jeep Wrangler Sport. Ispod haube se nalazi 3.6 litarski Pentastar V6 motor koji je uparen sa šestobrzinskim manuelnim mjenjačem.

willys-mb-1944-rear

Da bi vozilo što više podsećalo na Willys, uklonjena su vrata i B stubovi, a montirani su specijalni čelični branici sa dodacima za šlepovanje. Wrangler Salute opremljen je 16 inčnim čeličnim felnama na koje su postavljene vojne terenske gume promjera 32 inča.