Na Summitu100 održani okrugli stolovi o ključim temama u regiji
Na okruglim stolovima koji su održani danas na Summitu100 razmatrano je o brendiranju regije, automobilskoj industriji u regiji, kružnoj ekonomiji, energiji i radnoj snazi u budućnosti.
Zaključeno je da je prije upuštanja u brendiranje regije potrebno definirati koja oblast, ili više njih, u regiji ima najveći potencijal da okupi najbolje komapnije u klaster koji bi mogao ponuditi konkurentne proizvode ili usluge na globalnom tržištu.
Kada je riječ o automobilskoj industriji zaključeno je da će biti nepohodna transformacija regionalnih proizvođača i dobavljača te industrije kako bi u budućnosti mogli pratiti trendove najvećih proizvođača automobila, ali i nove igrače koji su ubrzano probijaju na tržištu.
Na okruglom stolu o kružnoj ekonomiji zaključeno je da dominantan mentalitet u regiji, koji je kao rezultat kriza i ratova natjerao ljude da koriste proizvode duže nego u razvijenim zemljama, predstavlja značajnu prednost u primjeni takvog koncepta.
Učesnici diskusije o energiji suglasili su se da će smanjenje proizvodnje energije iz uglja uzrokovati njen nedostatak u regiji, što neupitno vodi ka povećanju energijske efikasnosti i većem korištenju obnovljivih izvora energije, te da treba davati prioritete projektima koji imaju veći potencijal za povećanje ekonomskog rasta.
Na okruglom stolu o radnoj snazi u budućnosti, navedeno je da se može očekivati veća borba za talentovanu radnu snagu jer će je nedostajati, da će se od ljudi očekivati da na sebe preuzimaju više rizika nego što je slučaj danas, da je kreativnost jedna od jačih strana ove regije i da treba znanje prenositi s generacije na generaciju.
Zaključeno je da bi trebalo uspostaviti regionalno partnerstvo između poslovnog i obrazovnog sektora kako bi dobili radnu snagu s vještinama za kojim postoji potreba na tržištu rada.