Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

veliki problemi

HARLEY-DAVIDSON: Legendarni brend na prekretnici

harley davidson
FOTO: Screenshot

Finansijski rezultati Harley-Davidsona u posljednjim godinama ukazuju na ozbiljne probleme. Kompanija je 2022. godine ostvarila pad prihoda od 8%, dok je neto dobit pala za više od 15%

Harley-Davidson, jedan od najpoznatijih proizvođača motocikala na svijetu, suočava se s ozbiljnim problemima koji ugrožavaju njegovu budućnost. Ova američka ikona, decenijama simbol slobode i snage, sada bilježi pad prodaje, gubitak vjernih kupaca i neuspjehe u privlačenju mlađih generacija vozača. Šta je dovelo do ovog naglog pada i može li kompanija pronaći put ka oporavku?

Pad prodaje Harley-Davidsona i promjena potrošačkih navika

U posljednjim godinama Harley-Davidson se suočava s opadajućom potražnjom, posebno na američkom tržištu, gdje se oslanjao na vjerne kupce koji su godinama vozili njihove motocikle. Problem leži u činjenici da mlađe generacije nisu zainteresirane za teške i velike motocikle s moćnim motorima i visokom potrošnjom goriva. Umjesto toga, moderni potrošači preferiraju lakše, brže i energetski efikasnije modele, uključujući električne motocikle.

Prema industrijskim izvještajima, Harley-Davidson je u 2023. godini zabilježio pad prodaje od 10% u SAD-u, dok su konkurenti poput Indian Motorcycles i Triumph Motors istovremeno ostvarili rast. Na evropskom tržištu situacija je još nepovoljnija, budući da su stroži ekološki propisi dodatno otežali prodaju motocikala s velikim benzinskim motorima.

Elektrifikacija

Kako bi se prilagodio novim trendovima, Harley-Davidson je 2019. godine predstavio svoj prvi električni motocikl, LiveWire. Ovaj model je trebao privući mlađe vozače i pokazati da brend može biti moderan i inovativan. Međutim, rezultati nisu bili ohrabrujući. LiveWire je bio preskup, s početnom cijenom od oko 30.000 dolara, dok mu je domet s jednim punjenjem bio značajno ispod očekivanja kupaca. Osim toga, tradicionalni Harley-Davidson kupci nisu pokazali interes za električne modele, smatrajući ih nespojivima s imidžom brenda.

Finansijski problemi

Finansijski rezultati Harley-Davidsona u posljednjim godinama ukazuju na ozbiljne probleme. Kompanija je 2022. godine ostvarila pad prihoda od 8%, dok je neto dobit pala za više od 15%. Osim toga, niz loših poslovnih odluka dodatno je pogoršao situaciju. Pokušaj širenja na azijsko tržište s manjim modelima nije dao željene rezultate, jer su konkurentski brendovi poput Hondinog podbrenda Cub i kineskog CFMoto ponudili jeftinije i pouzdanije alternative.

Može li Harley-Davidson ponovo dominirati tržištem?

Iako je situacija izazovna, Harley-Davidson još uvijek ima priliku preokrenuti negativne trendove. Kompanija je najavila strategiju restrukturiranja koja uključuje fokus na premium segment i ograničavanje proizvodnje kako bi se povećala ekskluzivnost modela. Također, planira se poboljšanje linije električnih motocikala s pristupačnijim modelima i boljim performansama.

Ostaje da se vidi hoće li ove mjere biti dovoljne da Harley-Davidson izbjegne dalji pad i povrati svoju poziciju na tržištu. Njegova sposobnost prilagođavanja novim trendovima i privlačenja mlađih generacija odredit će budućnost ovog legendarnog proizvođača motocikala.