Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Tuzla-Orašje

Gradnja važne dionice autoputa koja nas spaja sa EU za sada je blokirana!

Foto: Autoceste FBiH

Nemaju saglasnost od Ministarstva za pretvorbu poljoprivrednog i šumskog zemljišta u građevinsko

Implementacija projekta izgradnje autoputa Orašje – Tuzla je i zvanično blokirana, i to 20 godina nakon što je ovaj projekat, nakon silnih obećanja vlasti, konačno započet!

Naime, kako saznaje Fokus, iz Autocesta FBiH Federalnom parlamentu zvanično je odaslana informacija o tome da je u ćorskokaku završetak izrade glavnog projekta za dionicu Maoča – Tuzla jer, kako su naveli, Ministarstvo poljoprivede, vodoprivrede i šumarstva TK nije izdalo saglasnost za pretvorbu poljoprivrednog i šumskog zemljišta u građevinsko.

Imovinsko-pravni odnosi

A to je, kažu, preduslov da Autoceste FBiH podnesu zahtjev Federalnom ministarstvu prostornog uređenja za izdavanje urbanističke saglasti. Zaključuju da ovo prevazilazi nadležnost Autocesta FBiH. Nezvanično, proces prenamjene poljoprivrednog i šumskog zemljišta čeka rješenje određenih imovinsko pravnih odnosa.

Faksimil dijela akta Autocesta FBiH o dionici Tuzla – Orašje

Kako su naveli, rok za završetak glavnog projekta je januar 2025., te će on, prema svemu sudeći, biti prekršen. Da to nije prvi put, istaknuli su da su rokovi za završetak ugovora za projektovanje više puta produžavani i to zbog potrebe izrade dodatnog elaborata prelaska preko eksploatacionih polja rudnika Kreka, te nemogućnosti prilaska parcelama na kojima je trebalo vršiti geološke istražne radove.

Vlada FBIH je ranijim odlukama o usvajanju programa utroška dijela sredstava za izgradnju autoceste Orašje – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, Lot V Čanići – Tuzla u dužini od 8 kilometara predvidjela iznose od 30.500.000 KM kao i 10.000.000 KM.

Dionica autoputa Žepče – Tuzla – Orašje

Inače, ona je u sastavu izrazito važne dionice autoputa koja BiH, praktično, spaja s EU i to na relaciji granica RH-Orašje-Brčko-Tuzla u dužni od 61 kilometar.

Ova dionica bi se trebala dalje spajati na autoput Koridora 5C kod Žepča. Prva poddionica Orašje – Brčko – Maoča je u dužini od približno 30 kilometara, dok je druga cjelina poddionica od Maoče (izlaz iz Brčko Distrikta) – Tuzle u dužini od približno 31 kilometar.

Idejni projekat iz 2008.

Zanimljivo je da je idejni projekt završen još 2008. godine međutim Prostornim planom Brčko distrikta je u potpunosti promijenjena trasa ove autoceste. Ugovor za izradu Glavnog projekta je potpisan u maju 2022. godine, sa ugovorenim rokom za izradu od 15 mjeseci. Aneksom 2 i 3 finalni rok za izradu Glavnog projekta produžen je do maja 2024. godine. Zaključno s martom ove godine Autoceste FBIH su bile primorane platiti ukupno 2.388.413 KM zbog čak 11 „privremenih situacija“.

Postupak javne nabavke za izradu (dopunu) Idejnog i izradu Glavnog projekta dionice Tuzla – Maoča je okončan potpisom ugovora 20.05.2022. godine sa grupom ponuđača: Design & QC d.o.o. Sarajevo, Divel d.o.o. INK constructor d.o.o. Banja Luka, PPG d.o.o. društvo za projektovanje i građenje i IPSA institut d.o.o. Vrijednost ugovora iznosi 8.774.756 KM PDV-om.