Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Strings Attached Sinfonietta

“Ekfrastičke teme” otvorene zvucima Straussa i Telemanna

Foto: Zlatan Menković

Izvođenjem djela Richarda Straussa i Georga Philippa Telemanna, umjetnice su publici priredile muzičko putovanje kroz dvije epohe koje su značajno oblikovale istoriju klasične muzike – barok i kasni romantizam

U koncertnoj sali “Cvjetko Rihtman” u Sarajevu održan je prvi koncert u sklopu projekta “Ekfrastičke teme” koji se realizuje drugu godinu zaredom s ciljem afirmacije umjetničke muzike kroz kreativno povezivanje različitih umjetničkih formi.

Na koncertu je nastupio duo “Strings Attached Sinfonietta” u sastavu: violinistkinja Alma Dizdar i pijanistkinja Zerina Šabotić. Izvođenjem djela Richarda Straussa i Georga Philippa Telemanna, umjetnice su publici priredile muzičko putovanje kroz dvije epohe koje su značajno oblikovale istoriju klasične muzike – barok i kasni romantizam.

Koncert je započeo izborom iz ciklusa Dvanaest fantazija za violinu solo (TWV 40:14–25) Georga Philippa Telemanna, čiji su zvuci unijeli čistoću i formalnu eleganciju barokne estetike. Alma Dizdar izvela je četiri fantazije: Fantaziju br. 1 u B-duru, koja otvara ciklus optimističnim tonom, Fantaziju br. 3 u f-molu, obilježenu introspektivnom dramatičnošću, Fantaziju br. 2 u G-duru, pastoralnog šarma, te vitalnu Fantaziju br. 5 u A-duru. Ove fantazije otkrivaju Telemannovu sposobnost spajanja tehničke virtuoznosti i izražajnog potencijala, postavljajući ih među najvažnija djela za solo violinu barokne ere.

U kontrastu s baroknim karakterom Telemannovih djela, drugi dio koncerta donio je bogatstvo harmonija i emotivnu širinu romantizma kroz Sonatu za violinu i klavir u Es-duru, op. 18 Richarda Straussa.

Kompozicija, nastala u ranom stvaralačkom periodu ovog istaknutog predstavnika kasnog romantizma, svjedoči o njegovom geniju. Djelo se ističe tehničkom virtuoznošću, bogatim harmonijama i izražajnom melodikom. Allegro ma non troppo osvaja razigranim dijalogom između violine i klavira, dok Improvisation: Andante cantabile donosi introspektivnu liričnost. Finalni stav, Finale: Andante – Allegro, završava sonatu energičnim ritmičkim uzletom i tehničkom briljantnošću, pružajući publici impresivan doživljaj.

Poseban segment projekta posvećen je ekfrastičkom dijalogu između muzike i književnosti. Inspirisan sinoćnjim koncertnim izvedbama, kritičar i urednik Vladimir Arsenić u narednom periodu kreirat će književni osvrt, otkrivajući nove slojeve značenja kroz ekfrastički tekst, saopćeno je iz Udruženja “Strings Attached Sinfonietta”.