Međunarodni dan djeteta
“Djecu tišti samoća, zanemarenost i osjećaj odbačenosti”: Kako im pomoći
“Djeca su kao najzastupljeniji oblik nasilja navela socijalnu isključenost. Dakle, nije više fizičko nasilje dominantno. Dobro je što djeca prepoznaju da nasilje nije samo fizičko nasilje”, rekla je Rajić
Djecu danas tišti samoća, zanemarenost, osjećaj nepripadanja nekoj grupi, osjećaj manje važnosti, da se ne slušaju njegove potrebe. Tišti ih osjećaj odbačenosti i onda takva djeca na svojstvene načine pokazuju da im treba pomoć.
Ovo je ocjena dugogodišnje nastavnice razredne nastave Mirjane Šinik koja predaje djeci u Osnovnoj školi “Petar Kočić“ u Novoj Topoli kod Gradiške.
Povodom Međunarodnog dana djeteta koji se obilježava danas, Ombudsman za djecu RS organizuje konferenciju o vršnjačkom nasilju. Na skupu su predstavnici nekoliko institucija i ustanova koje su u lancu prevencije i suzbijanja nasilja, uključujući i nastavnike.
Istraživanje Ombudsmana za djecu je pokazalo da djeca najviše vjeruju nastavnicima.
-Djeca ponašanjem pokazuju da ih nešto muči i mi to kao nastavnici možemo prepoznati. Mene ne iznenađuju rezultati istraživanja Omudsmana jer su nastavnici drugi roditelji djeci – navela je Šinik.
Ona je rekla da je saradnja s nekim roditeljima jednostavna i efikasna, dok je sa nekima sasvim drugačije.
-Uvođenjem elektronskog dnevnika neki roditelji smatraju da je dovoljno da imaju uvid u ocjene djeteta i da se tu sva saradnja sa školom završava. Roditelji moraju redovno da dolaze na informacije, pa makar nastavnici imali samo riječi hvale za njihovu djecu – poručila je ona.
Ombudsman za djecu RS Gordana Rajić podsjetila je da je ova institucija uradila poseban izvještaj o vršnjačkom nasilju koji je specifičan po tome što su pitali djecu o nasilju.
-Djeca su kao najzastupljeniji oblik nasilja navela socijalnu isključenost. Dakle, nije više fizičko nasilje dominantno. Dobro je što djeca prepoznaju da nasilje nije samo fizičko nasilje – rekla je Rajić.
Ona je zaključila da je za prevenciju nasilja neophodna međuinstitucionalna saradnja, odnosno međusektorska.
-Škola nije jedina ustanova za to i to uvijek ističemo. Niko ne očekuje da sama škola može to da uradi. Onog momenta kada škola nema kapacitet da riješi problem, onda treba da uključi i Centar za socijalni rad, Centar za mentalno zdravlje ili neke druge ustanove – poručila je ona.