Vijeće ministara BIH
Uzimaju kredit od 186 miliona za dionicu autoputa koja je već “pojela” 407 miliona KM
Radi se o zahtjevu za dodatno kreditno zaduženje kod EBRD u iznosu 95 miliona eura potrebnih za završetak izgradnje dionice autoputa Poprikuše – Nemila, Koridor 5C
Eksploziju troškova na dionici autoputa Poprikuše – Nemila o čemu je pisao Fokus, podržat će Vijeće ministara BiH. Naime, Vijeće ministara BiH prihvatilo je inicijativu Ministarstva finansija i trezora i imenovalo delegaciju za vođenje pregovora radi zaključivanja Izmijenjenog i obnovljenog Ugovora na Ugovor o zajmu za dionicu autoputa na području FBIH.
Kako je saopćeno, radi se o zahtjevu za dodatno kreditno zaduženje kod EBRD-a u iznosu 95 miliona eura (186 miliona KM) potrebnih za završetak izgradnje dionice Poprikuše – Nemila na Koridoru 5C za koji je ranije odobreno 180 miliona eura.
Dionica duga 5,5 kilometara
Podsjetimo, Fokus je u istraživačkom tekstu ukazao na probleme koji su se pojavili na ovoj dionici.
Dionica se rasprostire na 5,5 kilometara. Prvobitni ugovor kojeg su Autoceste FbIH potpisale bio je težak težak 208 miliona eura odnosno 407 miliona KM, a potpisan je 16. novembra 2020. godine.
Početak radova uslijedio je u februaru 2021. godine, dok je završetak radova bio predviđen u maju 2024. No, radovi nisu ni blizu završeni a dionica je doslovno “pojela” spomenuti iznos.
Razlog zbog čega se odobrava dodatna sredstva, kako se ranije obrazložili u Autocestama su fizički uslovi na koje je naišao izvođač radova, a koje nije mogao identificirati iz javnih podataka i ugovorene dokumentacije. Preciznije se navodi da se „izgradnja tunela Golubinja na ovoj dionici izvodi u slabim geološkim formacijama, što potvrđuju deformacije praćene tokom iskopa, koje su dovele do upotrebe znatno težih potpornih sistema“.
Fokus je objavio dokumentaciju iz koje se vide prvobitna neslaganje Nadzornog organa, firme IRD iz Italije, da se dodatna sredstva odobre glavnom izvođaču radova, tuskoj kompaniji Cengiz Insaat. Kasnije je IRD pristao na uslove Cengiza.
Pritisci na nadzor
U kratkoj izjavi za Fokus, inžinjer IRD-a Džeko Skenderović, koji je bio angažiran kao glavni inžinjer za projekat dionice Poprikuše – Nemila, tada je potvrdio da je zbog ogromnih pritisaka i prijetnji, s ciljem da se udovolji zahtjevu Cengiza, bio primoran da napusti ovaj projekat.
Kako je večeras saopćeno iz Vijeća ministara BiH predloženi uvjeti novog zajma istovjetni su prvobitnom zajmu, s rokom otplate od 11 godina, uz tri godine grejs perioda. Korisnik zajma je JP Autoceste Federacije BiH. Nakon završenih pregovora Ministarstvo finansija i trezora dostavit će Vijeću ministara BiH na razmatranje nacrt ugovora s osnovama za njegovo zaključivanje.