Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

državni ministar

Forto zatražio smjenu direktora Željeznica FBiH, prešutio je ponudu za obnovu pruge

Foto: Armin Durgut/PIXSELL

Forto je naveo da se, prema procjeni Željeznica FBiH, dnevno gubi 280 hiljada KM. Privreda je ponudila i finansiranje radova zbog svojih ogromnih troškova nastalih usljed prekida

Ministar saobraćaja i komunikacija BiH Edin Forto zatražio je smjenu direktoru Željeznica FBiH (ŽFBiH) Enisa Džafića zbog neodgovornosti koju je pokazao pri obnovi pruge uništene u poplavama.

-Činjenica je da nemamo projekat po kojem će se raditi rekonstrukcija pruge, te da nemamo odgovor kada će napokon bh. privreda imati na raspolaganju željeznički saobraćaj. Ja sam od imenovanja stavio fokus željeznice, iako je direktna nadležnost za njih entitetska. Htjeli smo napraviti zamah u kojem bi željeznička struktura bila nosilac narednog privrednog ciklusa, rekao je Forto na konferenciji za medije.

U oktobru je onda došlo do njegovog prekida u izuzetno važnom dijelu.

Dnevni gubitak od 280.000 KM

-U cijelom svijetu upale se sve crvene lampice kad vam željeznica ne radi. U FBiH od 4. oktobra nemamo najosnovnije odgovore. Danas je vrijeme da kažemo ko je odgovoran što ih nemamo. Ja ću vam reći svoj stav za koji vjerujem da je ispravan. Odgovornost za ovo nosi direktor Željeznica FBiH, koji nije poduzeo sve ono što mu zakon predviđa, a to je da uspostavi funkcionalnu infrastrukturu. Sakrivanje u posljednje vrijeme iza Vlade FBiH, dok je na čelu jedne tako bitne firme – morao je poduzeti sve što može, rekao je Forto.

Forto je naveo da se, prema procjeni Željeznica FBiH, dnevno gubi 280 hiljada KM. Privreda je ponudila i finansiranje radova zbog svojih ogromnih troškova nastalih usljed prekida.

-Neki dobavljači imaju i do 16 puta skuplje transportne troškove zbog prekida. Direktor nikada nije ni obavijestio o ponudi, tvrdi Forto.

Kaže kako postoje ponude i nekih od najbolje renomiranih projektantskih kuća u regiji i BiH, poput IPSA instituta koji nude besplatnu izradu projekta rekonstrukcije željezničke infrastrukture tamo gdje je prekinuta.

“Privreda plače dok se direktor krije”

-Do ovih ponuda došlo je samo nekoliko dana nakon prekida. Nikakav odgovor od Željeznica FBiH nisu dobili. Dok se direktor, bježeći od odgovornosti skrivao iza Vlade FBiH, privreda plače. Pare nisu problem, najskuplje je čekanje. Za deset dana čekanja, pojeli ste ono koliko košta cijela rekonstrukcija, naveo je.

Zatražio je od Vlade FBiH da smijeni direktora Željeznica FBiH.

Zanimljivo je da je prema stranačkoj raspodjeli funkcija direktora Željeznica FBiH pripala upravo Našoj stranci, ali je krajem 2023. godine odlučeno da Džafić ostane na poziciji. Ta odluka Edina Forte tada je izazvala dosta negodovanja u njegovoj stranci.