Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Ovo niste znali

Znate li gdje su i kako namjestiti bočne retrovizore?

Foto: Pixabay

Drugi sistemi pomažu vozaču pri vožnji unatrag ili pri parkiranju, kao što je pomoć za vožnju unazad ili sistemi koji pomažu pri sigurnom parkiranju.

Mrtvi uglovi vozila su oni u kojima se nalaze drugi učesnici u saobraćaju, a da ih ne možete vizualno otkriti u vašem vidnom polju ili pomoću retrovizora.

Prijetnja vozačima

Svako vozilo ih ima, a zbog svoje opasnosti jedna su od najvećih prijetnji svim vozačima. Zapamtite da, kada vozite, vaš vid ne može pokriti svih 360 stepeni. Bilo da se vozite automobilom, motociklom ili kombijem, uvijek postoje mrtvi uglovi koje ne kontrolirate s posljedičnim rizikom od nesreće (posebno kada nas druga vozila pretječu ili se želimo bočno pomaknuti u drugu traku), piše španski autoklub RACE.

Čak 90% informacija koje dobivate iz okoline dolazi preko vida, stoga je on neophodan u vožnji. Iako vam pomažu retrovizori, unutarnji i vanjski, neminovno će biti područja na kojima nećete imati maksimalni pregled i na koja treba obratiti posebnu pažnju kako bi se rizici maksimalno smanjili. Konkretno, mislimo na bočne i stražnje dijelove vozila.

Znati gdje se mrtvi uglovi nalaze od vitalne je važnosti za izbjegavanje sudara s drugim sudionicima u prometu u slučaju lijevog ili desnog skretanja s vozilom ili mijenjanja traka. Mjera opreza koja je posebno važna ako vozite malo vozilo kao što je moped, motocikl ili bicikl. Kod cestovnih vozila, osim mrtvih uglova koje na vidimo služeći se retrovizorima, tu su i područja smanjene vidljivosti iza A nosača, odnosno prednjih stupova na vozilima s lijeva i desne strane. Nerijetko nam i unutarnji retrovizor zaklanja vidljivost sprijeda.

Izbjeći mrtvi ugao

Kako bi izbjegli mrtve uglove, proizvođači nude sisteme pomoći u vožnji. Sistem je poznat kao detektor mrtvog ugla, BLIS (Blind Spot Information System). Njegova misija je identificirati prisutnost vozila sa strane, posebno u mrtvim uglovima, i upozoriti vozača zvučnim ili svjetlosnim signalom u retrovizoru ili putem vibracija na upravljaču i tako izbjeći sudar. Drugi sistemi pomažu vozaču pri vožnji unatrag ili pri parkiranju, kao što je pomoć za vožnju unazad ili sistemi koji pomažu pri sigurnom parkiranju.