Odgovor iz KCUS-a portalima koji ih danima kritikuju
Nakon “pritisaka portala na Klinički centar Univerziteta u Sarajevu” zabilježenih u posljednje vrijeme, iz ove medicinske ustanove reagirali su saopćenjem.
“Klinički centar Univerziteta u Sarajevu se već dugi niz godina suočava sa problemom velikog broja pacijenata, koji traže usluge primarne zdravstvene zaštite, koja je u nadležnosti domova zdravlja i porodične medicine, stoji u saopćenju iz KCUS-a koje vam prenosimo u cijelosti:
“Veoma je veliki broj pacijenata kojima je potreban nivo bolničkih usluga, koje pruža Opća bolnica Prim.dr.Abdulah Nakaš, a koji istu traže u Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu. Na ovaj način izuzetno je otežan rad KCUS, u smislu povećanog obima posla, velikih finansijskih izdataka, premorenosti medicinskog osoblja i uposlenika, dok su primarni i tercijarni nivo zdravstvene zaštite istovremeno rasterećeni usluga, koje su dužni pružati, u skladu sa Zakonom.
KCUS raspolaže sa 1.909 kreveta, te je naša osnovna dužnost rad uz pacijenta, a ne primarni i sekundarni nivo zdravstvene usluge. Ukupna dugovanja KCUS iznose oko 100 miliona KM, i mi se trudimo da pružimo adekvatnu uslugu ležećim bolesnicima.
Povodom pritisaka, koje pojedini portali vrše na KCUS, direktorij KCUS održao je sastanak 18.maja 2016.godine, na kojem je donio slijedeće zaključke:
1. KCUS će i dalje raditi najbolje što može, u okviru naših mogućnosti, kako bismo pružili što bolje usluge našim pacijentima;
2. Direktori disciplina predlažu da Opća bolnica „Prim.dr.Abdulah Nakaš“, u kojoj je uposleno 8 specijalista urgentne medicine, preuzme rad na Klinici urgentne medicine KCUS, pet dana u sedmici, a da KCUS sa samo 4 uposlena specijalista urgentne medicine, od kojih je jedan invalid II kategorije, radi dva dana.
Radeći isključivo u interesu bolesnika, a uvažavajući Vaš profesionalizam i etička načela kojih se pridržavate u svom radu, najljubaznije Vas molimo da ne plasirate neistinite i neprovjerene informacije, kojima idete na štetu prvenstveno pacijenata i njihovih porodica, kao i ljekara i osoblja koji rade predano, savjesno i odgovorno svoj posao u KCUS.
Zahvaljujući novoj organizaciji rada, kao i predanom i odgovornom radu naših uposlenika, smanjene su liste čekanja za pregled dojke, što je veoma bitno za zdravlje svake žene, a s obzirom da je u porastu broj pacijentica sa karcinomom dojke.
Također, čekanje na biohemijske pretrage svedeno je na svega 30 minuta (za razliku od nekoliko sati, koliko se ranije čekalo na nalaze krvi), te su smanjene sve liste čekanja na dijagnostičke nalaze na Klinici za radiologiju. Pomaci našeg rada se već vide, te sa sigurnošću obećavamo da će pacijenti i dalje biti naš prioritet, te da ćemo predano raditi u njihovom najboljem interesu”, navodi se iz KCUS-a iz kojeg su, uz saopćenje, dostavili Rješenje Federalnog ministarstva zdravstva kojim je definirano da Klinički centar Univerziteta u Sarajevu ispunjava uvjete prostora, opreme i kadra, kao i primjenjenih tehnologija koje moraju ispunjavati zdravstvene ustanove, koje vrše najsloženije oblike specijalističko-konsultativne zdravstvene djelatnosti i bolničke zdravstvene djelatnosti, na tercijarnom nivou zdravstvene zaštite.