teatarski festival
Publika MESS-a imat će priliku pogledati ostvarenja istaknutih rediteljskih imena
Njihove predstave “Edward II”, “Kroćenje goropadnice” i “Budućnost” otvaraju pitanja identiteta, historije ušutkivanja žena, te pogubnog djelovanja čovjeka na planetu na kojoj živimo
Od regionalne teatarske produkcije, publika 64. Internacionalnog teatarskog festivala MESS imat će priliku pogledati ostvarenja istaknutih, višestruko nagrađivanih rediteljskih imena – Andriy Zholdak, Selma Spahić i Žiga Divjak.
Njihove predstave “Edward II”, “Kroćenje goropadnice” i “Budućnost” otvaraju pitanja identiteta, historije ušutkivanja žena, te pogubnog djelovanja čovjeka na planetu na kojoj živimo, saopćeno je iz Press službe MESS-a.
O predstavama
“Edward II”, koprodukcija NUCK teatra “Jordan H. K. Džinot” iz Velesa i dramskog teatra “Masaltinov” iz Plovdiva, Bugarska, inicira priču o jednom kompleksnom fenomenu na nekoliko nivoa. Edvard drugi je proizvod dramaturškog “rimejka” klasične drame Christophera Marlowa, iz pera Saše Dimoskog i reditelja Zholdaka, uz primjese pop-artu svojstvenog fizičkog teatra, u kojoj se autori poigravaju različitim žanrovima, osobito krimi-trilerom. U kojoj mjeri je želja za moći trijumfalna zlatna kruna koja se prenosi sa jednog člana kraljevske porodice na drugog, a u kojoj mjeri je ta želja kruna od trnja stečena mazohističkim naporima? Akcenat u predstavi je na odnosu između oca i sina, posljedicama nedostatka majke, raskoši i moći, potrebi za sklapanjem braka, ali i na promjeni seksualne orijentacije. Sve ovo je danas česta i normalna pojava, ali to nas u jednu ruku i tjera da ispitamo šta je razlog tim pojavama i procesima.
Predstava “Edward II” na programu je u nedjelju, 6. oktobra u 19.30 sati u Narodnom pozorištu Sarajevo.
Autorski projekt “Kroćenje goropadnice” je reinterpretacija Šekspirovog klasika “Ukroćena goropadnica”, prema prijevodima Mate Marasa, Milana Bogdanovića i Andy Jelčića bazirana na kombiniranju različitih diskursa i izvora, razvijena iz improvizacija, koja u pozadini otkriva dugu povijest ušutkivanja žene i kroćenja njezinog jezika. Ovaj komad u produkciji Satiričnog kazališta Kerempuh iz Zagreba, a u režiji poznate bh. rediteljice Selme Spahić, postavlja pitanja šta uopće znači goropadnica, ko su one bile kroz stoljeća. Čemu se stoljećima smijemo pod okriljem komedije i dramskog kanona i šta je dopušteno raditi ženskom tijelu na sceni u svrhu izazivanja smijeha? Šta je zapravo iz ugla današnjih goropadnica smiješno i da li je to smiješno i društvu?
Predstava “Kroćenje goropadnice” na programu je u ponedjeljak, 7. oktobra u 19.30 sati na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.
Od društveno angažiranog mladog slovenačkog reditelje Žige Divjaka na 64. MESS stiže predstava “Budućnost” u koprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta i Mestnog gledališča ljubljanskog. Ljudski otpad, vidljiv i nevidljiv, putuje kroz ogromne atmosferske slojeve i široke okeanske struje. Akumuliraju se u tijelu odanog albatrosa, koji skuplja hranu za svoje mlade, i završavaju u stomaku mladog albatrosa. Milioni i milioni godina letenja iznad nemirne površine mora, nebrojeni albatrosi, koji su se brinuli i trudili se da omoguće nastavak vrste, dolaze u dodir sa ljudskom genijalnošću, materijom starom manje od 100 godina – plastikom. Hemikalije, plastika, živa bića i njihovi rođaci, obaveze, odnosi su kombinovani u složenoj mreži međusobnih uticaja.
“Budućnost” je predstava skrivena u ovoj složenoj mreži međusobnih uticaja, a na programu 64. MESS je 8. oktobra u 19.30 sati na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.