koalicija "pod lupom"
Više od 70 posto građana u BiH smatra da izbori nisu slobodni i pošteni
Osjećaj nepovjeranja građana u izborni proces dodatno je pojačan činjenicom da je skoro svaki četvrti građanin, prema rezultatima istraživanja, svjedočio kupovini glasova ili nekoj vrsti izborne prevare
Sedam od deset građana u BiH, tačnije njih 71,4 posto smatra da izbori nisu slobodni i pošteni. Ovaj podatak odražava duboko ukorijenjeno nepovjerenje građana u izborni proces kao i njihovo uvjerenje da izborne prevare nadjačaju stvarnu izbornu volju građana – rečeno je na konferenciji za medije koju je održala Koalicija za slobodne i poštene izbore “Pod lupom”.
O rezultatima ispitivanja govorili su projekt menadžer Dario Jovanović i koordinator za odnose sa javnošću i medijima Hasan Kamenjaković.
Osjećaj nepovjeranja građana u izborni proces dodatno je pojačan činjenicom da je skoro svaki četvrti građanin, prema rezultatima istraživanja, svjedočio kupovini glasova ili nekoj vrsti izborne prevare, navedeno je.
Uvođenje novih tehnologija
Kada je u pitanju unapređenje izbornog procesa, 83,4 posto podržava uvođenje novih tehnologija u izbore kao načina borbe protiv izbornih krađa.
-Podsjećamo, prethodno je čak 100.000 građana potpisalo peticiju Koalicije “Pod lupom” za uvođenje novih tehnologija u izborni proces. Ova podrška novim tehnologijama jasno ukazuje na to da bi potpuna implementacija novih tehnologija vratila izgubljeno povjerenje građana u izborni proces – kazao je ovom prilikom Jovanović.
On je istaknuo da građani, što je do sada bilo neuobičajeno, najviše povjerenja uživaju kandidati na izborima (20,3 posto), potom sslijedi Koalicija “Pod lupom” (19,4 posto i CIK BiH 16,7 posto), dok vlasti i funkcioneri imaju najniže povjerenje (4,6 posto) građana na izborima.
Kad je riječ o predstojećim izborima, sedam od deset građana se izjasnilo da će glasati na Lokalnim izborima 2024. godine, s većim procentom u FBiH (73,7 posto), nego u RS (65,8 posto).
Projekt menadžer Koalicije “Pod lupom” Dario Jovanović osvrnuo se na činjenicu da predizborne kampanje znaju biti vrlo neukusne, pa i prljave, što je slučaj i sa kampanoim za predstojeće izbore.
Izbori od 40 miliona KM
Ovogodišnji izbori bi, kako je rečeno, trebali koštati oko 40 miliona KM, što je više nego ranijih godina.
Ispitivanje javnog mnijenja je urađeno u okviru projekta “Civilno društvo za integritet izbora” koji finansira Evropska unija, a dijelom sufinansira Švedska. Naručilac ispitivanja javnog mnijenja je Koalicija “Pod lupom”, a isplatilac Centri civilnih inicijativa (CCI) za Koaliciju “Pod lupom”.
Istraživanje je provela Agencija za istraživanje javnog mnijenja Prism Research & Consulting d.o.o. Sarajevo. Korištena je metoda telefonskog istraživanja, a uzorak je obuhvatio 1000 ispitanika. Period istraživanja je bio od 1. do 31. augusta.