Slovenski novinari digli glas zbog prodaje naslovnih stranica za oglase
Tri vodeća slovenska dnevnika u svojim su izdanjima od četvrtka prostor na naslovnim stranicama u cijelosti prodale za komercijalni oglas jedne velike tvrtke protiv čega je prosvjedovalo slovensko novinarsko društvo navodeći da se radi o nedopustivoj praksi protivnoj načelima novinarstva i izdavaštva.
“Odlučno prosvjedujemo protiv zloupotrebe novinarskog prostora i nedopustivog prodora reklamnih sadržaja u naše dnevne novine”, navela je u izjavi cehovska udruga slovenskih novinara, te dodala da su time prekršeni osnovni novinarski i etički standardi.
“Novac koji su izdavači time dobili na ime prodanog oglasnog prostora ne može biti kompenzacija za nepopravljiv udarac koji je tim potezom nanesen novinarskoj i uredničkoj vjerodostojnosti i integritetu”, navedeno je u izjavi.
Protiv odluke vlasnika listova “Delo”, “Dnevnik” i “Večer” da na cijeloj stranici koja je grafički prikazana kao uobičajena naslovnica objave plaćene reklamne članke trgovačkog lanca “Mercator” prosvjedovali su i aktivi novinara u spomenutim medijima, a navodno spremaju i prijavu inspektoru za medije jer reklamni prilozi nisu bili dovoljno jasno i čitljivo opremljeni upozorenjem da se radi o plaćenom oglasu, kako zakon o medijima propisuje.
Prodaja više stranica lista reklamnim agencijama i kompanijama u Sloveniji je česta praksa, ali prema zakonu takvi sadržaji moraju biti opremljeni odgovarajućim upozorenjem i odijeljeni od informativnog sadržaja i autorskih novinarskih priloga, dok prodaja naslovne stranice za reklame do sada nije bila uobičajena.