Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

HVO100

U Njemačkoj se počela točiti nova vrsta goriva, evo koliko košta i u koja vozila se može sipati

cijene goriva
Foto: Pixsell
Ilustracija

Prednosti za potrošača leže prvenstveno u mogućnosti vožnje na ekološki prihvatljiviji način. Sve u svemu, nova dizelska goriva uzrokuju do 90 posto manje CO2

Na njemačkim benzinskim pumpama počela se točiti nova vrsta dizela – HVO100.

Pumpe za to gorivo već postoje u nizu evropskih zemalja, između ostalog u Belgiji, Danskoj, Finskoj, Estoniji, Latviji, Litvaniji, Nizozemskoj, Norveškoj i Švedskoj.

Šta je HVO100?

HVO100 je hidratizirano biljno ulje te zadovoljava evropski standard kvalitete EN 15940 za parafinski dizel. Ima viši cetanski broj (c80) od standardnog dizela i niži sadržaj sumpora i aromatskih spojeva.
Proizvodi se od biljnog ulja ili sirovine na bazi otpada (ulje na kojem se kuhalo, npr.).

Koji automobili mogu točiti ovaj dizel?

Nisu svi automobili prikladni za nova goriva. Može li vaše vozilo koristiti novo gorivo ovisi o odobrenju proizvođača za određeni model.

Koji je dizel prikladan za vaš automobil možete pronaći, na primjer, na poklopcu spremnika i u uputama za uporabu. Ovisno o proizvođaču, neki modeli zaista mogu koristiti nova goriva.

Koje prednosti donosi ovo novo dizelsko gorivo?

Prednosti za potrošača leže prvenstveno u mogućnosti vožnje na ekološki prihvatljiviji način. Sve u svemu, nova dizelska goriva uzrokuju do 90 posto manje CO2, kaže ADAC.

Koliko košta?

Odluka o prelasku na HVO100 donosi veće troškove: razlika u cijeni na pumpama iznosi od 15 do 20 centi. Potrošnja ovih goriva mogla bi biti nešto veća od one kod konvencionalnog dizela, navode njemački mediji.