Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

kalifornija

Svi novi automobili uskoro će morati imati upozorenje za prekoračenje brzine?!

prekoracenje brzine
FOTO: Screenshot

SA sistem nije nikakva novotarija. Pojavio se još 1980. u Francuskoj, a postoji pasivna izvedba, koja samo upozorava, te aktivna, koja fizički sprječava prekoračenje brzine

Američka savezna država Kalifornija donosi zakon koji zahtijeva da vam automobil daje zvučni signal ako prekoračite ograničenje brzine.

Do kraja desetljeća automobili u Kaliforniji će vjerovatno imati ugrađen sistem zvučnog upozorenja za prekoračenje brzine. Državni Senat donio je novi zakon kojim se zahtijeva da sva vozila koja se prodaju ili proizvode u Kaliforniji imaju pasivne limitatore brzine počevši od 2027. Pritom polovica svih novih vozila mora imati tu tehnologiju do 2029., a svi će ju morati imati od 2032. godine. 

Izuzetak će biti vozila službi poput policije i hitne pomoći, a radit će se o pasivnom sustavu koji vozača, ako prekorači ograničenje brzine na cesti za 10 milja na sat (16 km/h), upozorava zvučnim i svjetlosnim signalima.

Novi propis donesen je nakon što je američki Nacionalni odbor za sigurnost saobraćaja preporučio da Nacionalna uprava za sigurnost saobraćaja na autocestama (NHTSA) zahtijeva tehnologiju intelligent speed assistant (ISA) na novim automobilima, koja upozorava vozače na prebrzu vožnju. Preostalo je još glasanje u kalifornijskoj skupštini prije nego što postane zakon, što se mora dogoditi do 31. avgusta.
Cilj zakona je smanjiti broj nesreća i smrtnih slučajeva povezanih s prebrzom vožnjom. Za jednu trećinu smrtnih slučajeva u saobraćaju u Kaliforniji između 2017. i 2021. kriva je prebrza vožnja.

“Ove smrti se mogu spriječiti”, rekao je promotor zakona Scott Wiener u izjavi.

ISA sistem nije nikakva novotarija. Pojavio se još 1980. u Francuskoj, a postoji pasivna izvedba, koja samo upozorava, te aktivna, koja fizički sprječava prekoračenje brzine. 

Podsjetimo, kalifornijski zakon sličan je onom koji ove godine stupa na snagu u Evropskoj uniji, a koji zahtijeva da svi automobili koji se prodaju u regiji imaju pasivne limitatore koji upozoravaju vozača zvučno i vizualno.