Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

EuroNCAP: Koji su automobili najmanje fatalni za pješake

Upset driver After Traffic Accident

U Evropi u svakoj sedmoj saobraćajnoj nesreći učestvuje pješak, a posljedice su redovno fatalne, pa ne čudi što EuroNCAP ovom vidu sigurnosti posvećuje posebnu pažnju.

Iako su zdrav razum vozača, ali i ponašanje pješaka presudni u izbjegavanju saobraćajnih nezgoda i većih ozljeda, postoje objektivni faktori koji utiču na stepen ozljeđivanja pješaka u kontaktu s vozilom. Kada već dođe do naleta na pješaka energija udarca osim o brzini kretanja vozila, ovisit će i o geometriji, a tu najveći uticaj ima upravo površina vozila i njena sposobnost da apsorbuje energiju.

Stepen zaštite pješaka provjerava se testom prednjeg kraja vozila što osim poklopca motora uključuje odbojnik i vjetrobran, a potom grupa stručnjaka procjenjuje stepen rizika od ozljeđivanja pješaka, i to u regiji glave, zdjelične kosti i nogu. Naravno, ukoliko automobil ima sigurnosni sistem detekcije pješaka i autonomnog kočenja steći će dodatne bodove.

Kada su u pitanju oni najbolji automobili po pitanju zaštite pješaka dolazimo do Mazde MX-5. Sasvim logično sa obzirom na oblik prednjeg kraja i masu, ali i činjenicu da se radi o novoj generaciji modela koji je projektovana da minimizira ozljede pješaka.

mazda-mx-5

Mazda MX 5

Japanski roadster osvojio je maksimalnih 93 posto, odnosno 33,7 bodova.

Na drugom mjestu nalazi se još jedan roadster. Vremešni BMW Z4 osvojio je 91 posto, odnosno 33,1 bodova, što je neznatno lošije od Mazde. Idući je Infiniti Q30, koji uprkos agresivnom prednjem kraju nije puno lošiji od prije spomenutih roadstera. Osvojio je 33 boda, odnosno 91 posto, što je odličan rezultat.

U društvu najboljih “zalutao” je i Volvo V40, jedini iz 2012. godine. Osim što je ostvario najbolji rezultat prije tri godine i osvojio pet zvjezdica ovaj se model iskazao i u području zaštite pješaka. Recimo kako je Volvo najbolji u pogledu zaštite glave pješaka u konkurencijiji svih testiranih vozila, dok je nešto opasniji za zdjelicu pješaka.

Top 5 završavamo s još jednom Mazdom, modelom CX-3, koji je u Top 5 ušao sa 84 posto i 30,3 bodova. Zanimljivo je da je u pitanju crossover model, a stepen zaštite istovjetan je Mazdi 2 i bolji od svih noviteta (osim spomenutih) koji su na tržište stigli u posljednjih godinu dana.

Od svih spomenutih jedino su Infiniti Q30 i Volvo V40 postigli i ukupno maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.

volvo-v40

Volvo V40

Ako tražimo one najgore stvar je sasvim jasna, što stariji model to je sigurnost za pješaka gora. Najgori u 2009. godini bio je Volvo C30 sa tek 26 posto, a dalje slijede Mercedes C klase (30%), Peugeot 3008 (30%), Audi Q5 (32%) i Citroen C5 (32%).

Već godinu kasnije stvar je kudikamo bolja, najgori Citroen C4 na račun zaštite pješaka dobiva 43 posto. 2011. godinu kao najgori zaključuje Renault Fluencea sa 37 posto, ali zato Jaguar XF koji je godinu prije bio na samom dnu redizajnom dolazi na čelo s 62 posto zaštite pješaka.

2012. godine najkobnije vozilo po pješake bio je japansko-francuski trio Aygo/107/C1 od kojih je neznatno gori bio samo Isuzu D-Max, koje je ipak osjetno veće vozilo. 2013. godine na scenu dolazi po pitanju zaštite pješaka katastrofalni VW T5 sa tek 32%, dok su godinu kasnije najgori bili Dacia Logan MCV i maleni Smart.

Na kraju, treba reći kako je tip automobila na kraju ipak sporedan faktor. Alkohol i neprilagođena vožnja ostaju presudni kad je u pitanju fatalnost ozljeda pješaka, ali i stradavanja u saobraćajnim nezgodama.