U Evropi je tokom prošle godine na starim vozilima obrnuto oko 16 milijardi eura. U ovim teškim vremenima, to nije zanemariv podatak.
-
-
Alfa Romeo 8C i italijanska obala… Ovaj model dugo je bio inspiracija italijanskih proizvođača automobila i san onih kojima je hobi bio brza vožnja. Ima osam cilindara i proizveden je u maloj seriji. Veoma je tražen među kolekcionarima
-
-
Njegovo ime je Martin. Aston Martin. I baš kao martini i lijepe žene, on je dio priče o agentu 007. Aston Martin DB5 posebno je omiljen među kolekcionarima i to ne samo zbog pojavljivanja u filmu „Goldfinger“ 1964. Veoma je skup, pa ko poželi da ga ima…
-
-
Mada Mustang u Evropi ni približno nema status kao u SAD, on i na Starom kontinentu ima svoju malu, ali odabranu grupu obožavalaca. Sa svakim novim modelom, hauba je bila sve duža i sve upadljivija. Ovakvi automobili se više ne proizvode
-
-
Henri Ford svojim poznatim modelom T, nije samo izvršio revoluciju u transportu ljudi, već je uticao i na industrijalizaciju. Ovi automobili, prvi koji su početkom 20. vijeka bili proizvedeni na traci i koji su bili pristupačni običnim ljudima – omiljeni su među kolekcionarima
-
-
Vječni dizajn, perfektni detalji i velika snaga pod haubom – to je Jaguar E. On je dijete šezdesetih i osvaja svojim britanskim šarmom. Enco Ferari izjavio je da je to najljepši automobil svih vremena.
-
-
Kadilak je pedesetih bio u modi, ali je s vremenom njegova popularnost opadala. Međutim, Kadilak Eldorado ostaje zauvijek
-
-
Ovaj trkački automobil je ikona istorije automobila. 300 SL je prvi automobil sa turbo motorom. Naročito su omiljeni modeli, čija je karoserija od aluminijuma
-
-
Ovo je klasični model firme MG. Predivan i bezbjedan: MGB je prvi automobil sa posebno dizajniranom zonom za amortizovanje udarca u kabini. Ovaj britanski ljepotan je i danas moderan
-
-
Dvadesetih godina prošlog vijeka Rols Rojs je na tržište izbacio svoj luksuzni model – Fantom. Fantom se i dalje proizvodi, ali ovi tipovi sa 40 konjskih snaga su po mnogo čemu unikati. Unutrašnjost je rađena po želji budućeg vlasnika. Najbolje su prolazili u Indiji
-
-
Ševrolet je bio konkurencija Mustangu i tako je 1967. nastao model Kamaro. Kao i svi tipovi Ševroleta i ovaj je morao da ima ime sa početnim slovom C (Camaro), pa tako ovaj tip nije nazvan panter, mada je tako trebalo da bude. Bio je omiljen zbog svog posebnog sistema bezbjednosti, što je u ono vrijeme bio luksuz
Čak je i berzanski guru Amerikanac Warren Edward Buffett može samo da sanja o ovako profitabilnim ulaganjima – legendarni „krilati“ mercedes 300 SL iz 1954. u roku od samo deset godina praktično je duplirao svoju vrijednost! Još je impresivniji bilans druge ikone ljubitelja sportskih oldtajmera.
Cijena Ferrarija 250 GT u istom periodu se upetostručila! Ovakav profit nemaju ni trgovci zlatom i dijamantima, a ovakve transakcije navele su mnoge građane evropskih metropola da pogledaju svoje, ali i komšijske oronule garaže.
Posao sa starim vozilima je veliki biznis. U Evropi se u oldtajmerskoj branši obrne oko 16 milijardi eura, samo u Nemačkoj oko pet milijardi. U Nemačkoj ima oko 170.000 registriranih klasičnih vozila starijih od 30 godina.
U segmentu najskupljih, najekskluzivnijih modela već godinama je prisutan trend da klasične limene ljepotice postaju sve zanimljivije profesionalnim investitorima. Banke, investicioni fondovi i imućni pojedinci u oldtajmerima vide dobru šansu da srednjoročno ostvare solidan profit.
Takvi automobili, čija se vrijednost mjeri u milionima eura, nestaju sa ulice, dobro se „umotaju“ u klimatiziranim garažama – i čeka se da im vrijednost poraste kako bi se onda prodali.
Na ovogodišnjem sajmu Tehno-klasika u Esenu mogli su se vidjeti najljepši oldtajmeri svih vremena. Ovo je 10 najljepših!