Mostar 2016: Izlagači imaju velika očekivanja
Ovogodišnji 19. po redu Međunarodni sajam gospodarstva – Mostar 2016 okupio je oko 800 izlagača iz 24 zemlje. Nakon što se stišala gužva tokom ceremonije svečanog otvaranja kojoj je prisustvovao veliki broj uglednih gostiju iz političkog života Turske, regiona i Evrope, izlagači su se okrenuli onome zbog čega su stigli na mostarski sajam, sklapanju poslovnih dogovora, promociji svojih prozivoda i usluga, sticanju kontakata, javlja Anadolu Agency (AA).
Uglavnom, svi se nadaju veoma uspješnom sajmu i imaju velika očekivanja od ovogodišnjeg izdanja, koje je po mnogima najbolje, najkvalitetnije i najveće do sada.
“Ove godine smo došli sa predstavnicima svih sektora iz Turske. Hrana, piće, koža, riba, građevina… Znamo da će, ukoliko zajedno djelujemo ovdje, zaraditi BiH, da će se desiti mnoge pozitivne stvari te da ćemo mi doći s velikim ulaganjima. BiH ima veliki problem s nezaposlenošću. Zato ne dolazimo ovdje da prodamo nešto nego da pravimo velika ulaganja i otvaramo nova radna mjesta. Za nas je BiH uvijek bila na važnom mjestu i zbog istorije i zbog prijateljskih veza” rekao je Tolga Turkanik iz Turističke agencije koja je radila na pripremi štanda Republike Turske, koja je zemlja partner ovogodišnjeg Međunarodnog sajma gospodarstva.
Svoje mjesto na mostarskom sajmištu pronašlo je i Udruženje inovatora Hercegovine, koji traže potencijalne ulagače u njihove izume, koje su patentirali.
“Na mostarskom sajmu smo prvi put, jer je naša praksa da idemo na svjetska natjecanja izuma. Međutim, pojavili smo se ovdje kako bi ponudili sjeme za proizvodnju. Bavimo se izumima koji bi mogli biti društveno korisni, koji mogu poslužiti razvoju društva i smanjenu nezaposlenosti. Ugodno smo iznenađeni mostarskim sajmom, jako smo zadovoljni prezentacijom”, rekao je Miličević i pojasnio šta je mislio pod sjemenom za proizvodnju:
“Svaki novi proizvod je platforma za otvaranje novog radnog mjesta, Inovacije su razvile ovaj svijet. Od primitivnih alata došli smo do suvremenog svijeta. Zato naše inovacije nazivamo sjeme za proizvodnju, jer bez novog proizvoda ne može se početi novi posao.”
Jedan od najposječenijih štandova na Međunarodnom sajmu gospodarstva bio je poznatog bh. brenda Violeta iz Gruda.
“Kao i proteklih, i ove godine smo u Mostaru. Uvijek ostvrimo dobre rezultate i nove kontakte. Ove godine u fokusu su nam promocija pelena i deterdženata, Otvorili smo novu tvornicu prošle godine. Naše nove pelene prave se po japanskoj tehnologiji i nalaze se na tržištu BiH. Imamo porast prodaje, uposlenika, nove proizvodnje. Za nas sve ide u pozitivnom smjeru i nadamo se da će ovaj sajam doprinjeti još boljim rezultatima. Stalno imamo podjelu uzoraka naših proizvoda, jer smatram da su oni u premium klasi i da su naš najbolji ambasador”, priča Ethem Numić, direktor marketinga Viloeta.
Interes da se pojave na međunaordnom sajmu gospodarstva u Mostaru izkazali su iz iz firme Adeco, koja je u BiH zastupnik turkih kompanija Frigo block i Aspen.
“Prvi put smo na mostarskom sajmu, a svake godine učestvujemo na nekom od sajmova u BiH. Niz godina smo na bh. tržištu. Očekujemo nove kontakte i da ćemo uspostaviti vezu s Hercegovinom, jer smo do sada uglavnom radili u centralnoj Bosni. Prvog dana niko nema velika očekivanja, a prave poslovne kontakte očekujemo u narednim danima. Bavimo se proizvodnom i ugradnjom rashladnih uređaja u industriji, te izradom enterijera”, kazao je Adin Musa iz firme Adeco.
Međunarodni sajam gospodarstva – Mostar 2016 biće otvoren od 12. do 16. aprila. Na njemu će se ove godine na oko 30.000 kvadratnih metara izložbenog prostora, na otvorenom i u zatvorenom, predstaviti izlagači iz 24 zemlje. Očekuje se da će sajamske štandove posjetiti oko 50.000 ljudi.
Uz opštu sajamsku manifestaciju tokom koje će biti predstavljene sve grane privrede, ove godine održače se i podsajmovi kao što su Sajam turizma, Sajam knjige i grafičke industrije te Sajam informacijskih tehnologija. Biće organizovano i niz konferencija, okruglih stolova i radionica na različite teme. Na Sajmu turizma biće predstavljena domaća i regionalna vinarska proizvodnja, autohtona hercegovačka i slavonska kuhinja.