Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Nestlé

Bosanske “Pauze za dobro”: Daniela Yordanova predstavila KitKat Inicijativu za kakao

Daniela Yordanova
Daniela Yordanova

Intervju sa Danielom Yordanovom, izvršnom direktoricom za kategoriju konditorskih proizvoda za Nestlé tržište Jugoistočne Evrope

Sredinom januara 2024. godine Nestlé je predstavio prvu KitKat čokoladu napravljenu od kakaa dobijenog od porodičnih poljoprivrednih domaćinstava obuhvaćenih programom Nestlé kompanije „Income Accelator“ – program kompanije za ubrzanje prihoda.

Ova KitKat čokolada ima za cilj povezivanje potrošača s poljoprivrednicima obuhvaćenim Nestlé programom i podizanje svijesti o održivosti kakaa koji se koristi za proizvodnju čokoladica ovog svjetski poznatog brenda.

Inovativni program je pokrenut u januaru 2022. kako bi pomogao smanjenju jaza u prihodu porodica koje žive od uzgajanja kakaa, te smanjio rizik dječijeg rada. Istovremeno, program podstiče unaprijeđenje poljoprivrednih praksi i promoviše rodnu ravnopravnost, osnažujući žene kao pokretače pozitivnih promjena. Programom se pruža podrška porodicama koje uzgajaju kakao i školuju svoju djecu, sprovode dobre prakse u poljoprivredi i šumarstvu, te ostvaruju prihode iz različitih izvora.

KitKat proizvodi pod krilaticom ,,Pauza za dobro” će od januara ove godine biti dostupni na policama prodavnica u 27 evropskih zemalja, uključujući i Bosnu i Hercegovinu, a od maja i u Velikoj Britaniji. Osim toga, limitirano izdanje KitKat-a, sa 70 % tamne čokolade koja je također napravljena od kakaa porijeklom iz Income Accelerator Programa biće lansirano i na tržište Velike Britanije u okviru pilot projekta.

I dok se mnogi možda pitaju zašto bi Bosnu i Hercegovinu ili bilo koju drugu europsku zemlju zanimao kakao u Africi, izvršna direktorica za kategoriju konditorskih proizvoda za Nestlé tržište Jugoistočne Evrope koje uključuje i tržište Bosne i Hercegovine, Daniela Yordanova za naš portal pojašnjava kako svi mi, poznavanjem i podržavanjem ovog programa, doprinosimo većem dobru za cijelu planetu. Ona naglašava da se program tiče klimatskih promjena, a samim tim i našeg opstanka.

Već ste predstavili prvu KitKat čokoladu na svijetu napravljenu od kakaa dobijenog od porodičnih poljoprivrednih domaćinstava obuhvaćenih Income Accelerator Programom. Možete li nam približiti ovaj program i zašto je važan?

Nestlé već godinama gradi mapu puta održivosti koja je bazirana na tri ključna područja: ljudi, porodice i kućni ljubimci, zatim ljudi i planeta, te ljudi i zajednica. KitKat Income Accelerator Program namijenjen je ljudima u zajednicama. Ovim programom želimo podržati ljudska prava, boriti se protiv dječijeg rada, podržavati mlade i porodice širom svijeta.

Posebno kada govorimo o slatkišima, vizija Nestlé-a koju podržavamo na svim tržištima, jeste osvajati srca i povjerenje potrošača kroz ukusne, ali odgovorne brendove. Kada se sve to kombinuje sa dugoročnom vizijom Nestlé-a i poslovanjem u oblasti slatkiša, dolazimo do specifičnosti Income Accelerator Programa. Dakle, program je baziran na Nestlé kakao planu, inicijativi poslovanja kompanije Nestlé u oblasti slatkiša koja traje godinama, počevši od 2009. godine.

Na osnovu svih iskustava i saznanja koja smo stekli kroz Nestlé kakao plan, 2022. godine smo pokrenuli Income Accelerator Program, koji se oslanja na naučene lekcije i fokusira na inicijative koje su već donijele pozitivne promjene porodicama koje se bave uzgojem kakaa.

Zašto je ovaj program ključan za Nestlé i sve nas?

Čokolada je najukusniji sastojak u našim KitKat čokoladicama, i kako kažemo u našoj novoj kampanji, bez čokolade to bi bio samo Kit, a ne Kat. Zato podižemo standarde u procesu nabavke kakaa. Baš poput četiri štanglice KitKata, imamo i četiri stuba u Income Accelerator Programu: upis u školu, dobre poljoprivredne prakse, agrošumarske aktivnosti i prihodi iz različitih izvora.

Bitno je spomenuti da oko 75% svjetske proizvodnje kakaa dolazi sa Obale Slonovače i iz Gane. Biti uzgajivač kakaa je izazovan posao, što se može povezati sa životom poljoprivrednih porodica ovdje, kao i u Istočnoj Evropi i na Balkanu.

Kako bismo osigurali budućnost, ne samo poslovanja već i planete i zajednica u tim područjima gdje se uzgaja kakao, Nestlé je pokrenuo ovu inicijativu. Sada dolazimo do pitanja, zašto je ovo važno? Zato što dugi niz godina jedan od najvećih problema su bili izuzetno loši uslovi rada.

Školovanje djece uzgajivača kakaa je noseći stub ovog programa, kako bi stekli obrazovanje koje će pomoći njihovoj porodici u budućnosti. Druga važna stvar su dobre poljoprivredne prakse. U našim rasadnicima Nestlé uzgaja mlada stabla i potom ih donosi porodicama uzgajivača kakaa.

Također, pomažemo u obrezivanju stabala. Ovim programom želimo pomoći u sadnji šuma i voćnjaka pored plantaža kakaa, jer se time održava biodiverzitet, čuva zemljište i ekosistem ovih zemalja. Osim toga, ovim se pomaže poljoprivrednicima da ostvare dodatne prihode od šuma i voćnjaka. I na kraju, četvrto, radi se o diverzifikaciji prihoda i osnaživanju žena. Zašto?

Zato što je u tim zemljama ranije, u većini slučajeva, kontakt sa uzgajivačem kakaa bio kontakt sa mužem. Žene su se brinule o djeci i domaćinstvu, i nedostajalo im je ovo osnaživanje koje je ključni dio Income Accelerator Programa. Ovaj program pomaže uzgajivaču, vlasniku farme, cijeloj porodici, ženama i djeci koji se suočavaju s mnogim izazovima u Africi.

Šta ovaj program znači za potrošače na tržištu Bosne i Hercegovine?

Pretpostavljam da se mnogi ljudi u našem regionu pitaju zašto bi trebali pomoći porodicama uzgajivača kakaa na Obali Slonovače ili u Gani. Ali, ne zaboravimo da u ovom globalnom svijetu, uticaj klimatskih promjena, efekti na tlo i uticaj na šume pogađaju i nas bez obzira u kojem dijelu svijeta se dešavaju. Dakle, naša odgovornost je da budemo otvoreni za ove izazove i globalne probleme s kojima se suočavamo i ujedno trebamo biti otvorenog uma da shvatimo kako ovo pomaže cijeloj planeti.

Podršku trebamo pružiti ne samo svojoj lokalnoj zajednici, već bismo trebali odgovoriti na sve značajne izazove s kojima se naša planeta suočava.

Šta to znači za potrošače?

Ovo nije samo još jedna tvrdnja o održivosti koju iznosimo, jer smo svjesni koliko potrošači sve više osporavaju ovakve tvrdnje karakterišući ih kao „Greenwashing“. Za Nestlé je ovo prijeko potrebna revolucija u uzgoju kakaa i proizvodnji čokolade. Ovo je stvarni program gdje vidite stvarne ljude koji dobijaju dodatne prihode iz programa kako bi osigurali budućnost zajednice. I kao što sam rekla, raznolikost i pošumljavanje također su dio programa ubrzanja prihoda.

Dakle, ova inicijativa ima snagu da trajno promijeni našu industriju i način kako konzumiramo čokoladu. Kada kupite KitKat s preciznom i tačnom tvrdnjom da je kakao proizvoden na održiv način, s više od milion stabala isporučenih i uzgojenih kod uzgajivača kakaa, to znači da pauza koju pravite s ovom čokoladom nije samo ukusna, već korisna i čini dobro.

Tako pomažete u oblikovanju budućnosti čokolade. Dakle, ljudi bi trebali biti ponosni i svjesni snage kupovine. To je jedna mala pauza, koja doprinosi budućnosti čokolade i svijeta, jer šta bi svijet bio bez čokoladnih predaha u našim životima. Inicijative „Pauza za dobro“ pozivaju naše kupce da čine bolje izbore i poduzimaju akcije sa svrhom koje će dovesti do bolje budućnosti. I to je uzbudljivo i optimistično.

U nedavnom istraživanju uočili smo veliki jaz između onoga što mislimo da trebamo učiniti za dobrobit planete i onoga što stvarno činimo. Dakle, ljudi trebaju iskoristiti prilike koje potiču na promišljanje.

Ovakvim inicijativama osnažujemo naše potrošače da se osjećaju zadovoljno i ponosno da jednim malim potezom čine nešto pozitivno korak po korak za budućnost naše planete. I ponavljam, to znači da vam pauza s KitKat-om prija, ali vaše pauze također pomažu da učinimo dobro mnogim porodicama i cijeloj planeti.

Dakle, kada kažemo “Pauza za dobro,” to znači da zaista činimo nešto dobro?

Da, možete i dalje imati svoju pauzu i uživati u trenutku s čokoladom. Ali, istovremeno činite nešto dobro i pomažete nekome. Dakle, to je specifičan slogan za ovu komunikacionu inicijativu kako bi brend bio značajan za naše potrošače.

Kada govorimo o Nestlé Income Accelerator Programu, koja je vizija i put do 2030. godine?

Kao što sam rekla, program je počeo 2022. godine. Dakle, to je bila prva godina testiranja kada je bio obuhvaćen ograničen broj porodica uzgajivača kakaa. Te godine program se proširio na 10.000 porodica na Obali Slonovače, a ponovo 2024. godine počinjemo graditi i uključivati porodice iz Gane.

Naša ambicija u Nestléu je da do 2030. godine, putem Income Accelerator Programa, podržimo 160.000 porodica uzgajivača kakaa. Šta je još važno napomenuti, jeste investicija koja će biti ostvarena do 2030. godine, do kada planiramo utrostručiti naše godišnje ulaganje u program.

Imate li konkretne podatke za ovu regiju, posebno za Bosnu i Hercegovinu, ili tačnije, koliko čokolada pojedemo i kako podržavamo ovaj program?

Bosanskohercegovačko tržište slatkiša u 2023. godini bilježi rast za 8.6%, što je u skladu s trendom koji primjećujemo na tržištima Jugoistočne Evrope. Čokoladne pločice čine najveći segment u Bosni i Hercegovini, ali ono što je važno naglasiti ovdje jeste da drugi najznačajniji segment čine čokoladni proizvodi u pojedinačnom pakovanju.

Ovo je nešto specifično što se ističe i razlikuje od drugih geografskih područja. Proizvodi u pojedinačnom pakovanju bili su drugi najbrže rastući segment u oblasti slatkiša u Bosni i Hercegovini tokom prošle godine. Radi se o oporavku nakon COVID pandemije, jer znamo da su ljudi tada bili kod kuće i nisu kupovali ishitreno proizvode.

Čitav ovaj segment i kategorija se oporavljaju, ali i dalje je važno napomenuti da, očigledno, bosanskohercegovački potrošači vole pojedinačno upakovane proizvode. Nestlé je drugi najbrže rastući proizvođač slatkiša sa zabilježenim rastom od 12.5%. A kada govorimo o KitKat-u, u 2023. godini imali smo otprilike milion “Pauza” u Bosni i Hercegovini.

Dakle, na osnovu broja stanovnika u BiH, možemo reći da je svaki treći stanovnik Bosne i Hercegovine napravio pauzu sa KitKat-om u protekloj godini. I, naravno, sa ovim trendom rasta, očekujemo da će biti još više pauza tokom 2024., ali i kasnije.