18. izdanje
Pravo Ljudski Film Festival u Sarajevo od 11. do 16. oktobra
Selektorica programa 18. izdanja Pravo Ljudski je Kumjana Novakova, dok je selektorica programa Njega i briga kao politički prostor, antropologinja Nejra Nuna Čengić
Pravo Ljudski Film Festivala (PLJ18), njegovo 18. izdanje, održat će se od 11. do 16. oktobra u sarajevskom kinu Meeting poin,
Selektorica programa 18. izdanja Pravo Ljudski je Kumjana Novakova, dok je selektorica programa Njega i briga kao politički prostor, antropologinja Nejra Nuna Čengić.
“PLJ18 je otvoren za sve, te se nadamo da ćemo skupa, potaknuti snagom pokretnih slika, propitivati, promišljati i razgovarati o temama koje su u fokusu filmova, oživljavajući tako duh kolektivnosti u društvu koje zajedno gradimo”, poručuju organizatori Festivala.
18. festivalsko izdanje razvija se iz rada žena, autorica i autora iz marginalizovanih segmenata filmskog stvaralaštva čiji je rad zanemaren, nepriznat, izostavljen ili izbrisan iz istorije filma.
Čin otvorenja Festivala filmom “Domaći filmovi” predstavlja rad Vukice Đilas, rediteljke koja je više od tri decenije snimala svoj život, a čije je djelo otkriveno tek poslije njene smrti. Ipak, njen nevidljivi film je oblikovao filmsko stvaralaštvo u Jugoslaviji kako kroz prazninu odsustva koju stvara, tako i kroz svoje odjeke u budućnosti. Vizuelni identitet PLJFF18, koji potpisuje dugogodišnji saradnik Pravo Ljudskog – grafički dizajner i umjetnik Amir Berbić, upisuje odsutno prisustvo mnogih utihnutih slika u našoj kolektivnoj mašti kroz slučaj Vukice Đilas. Fluidnost slike 18PLJFF koju Amir kreira suprotstavlja se ekskluzivističkim oštrim linearnim narativima kanona, pružajući nježan, topao i otvoren prostor kolektivne želje.
Izbliza prateći vizuelni identitet koji je kreirao grafički dizajner i umjetnik Amir Berbić za PLJFF18, oficijelni festivalski video 18. izdanja Pravo Ljudski Film Festivala povezuje Vukicu Đilas sa savremenicama poput Maye Deren, Agnes Varda i brojnih drugih filmskih stvarateljica čiji su doprinosi zanemareni, nepriznati, marginalizirani ili izostavljeni iz kanona istorije kinematografije. Čin ponovnog otkrivanja i upisivanja filmskog opusa marginalizirane filmske stvarateljice iz Jugoslavije u današnjem kontekstu, intervencija je ka pluralizaciji istorijskih narativa, koja time narušava linearnu percepciju istorijskog vremena i prostora: Vukica Đilas se iznova pojavljuje u dijalogu sa drugim feminističkim autoricama, utjelovljujući neumorno neposustajanje i prostor ranije nezamislivih mogućnosti.
Ovogodišnje izdanje Pravo Ljudski Film Festivala velikodušno je podržano od strane Nacionalne fondacije za demokratiju (Vašington) – NED, kao i mnogih drugih partnera: Fondacija za kinematografiju Sarajevo, Federalno ministarstvo kulture i sporta, Austrijski kulturni forum Sarajevo i Ambasada Austrije u Bosni i Hercegovini, Ambasada Španije u Bosni i Hercegovini te Centar za studije Jugoistočne Evrope Univerziteta u Gracu.