Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Zenica od aprila bogatija za gradsku magistralu i biciklističku stazu

BiH

zenica (1)

Projekat izgradnje glavne gradske magistrale u Zenici star je nekoliko decenija, a u toku prošle godine završena je gradska dionica ove magistrale.

Osim izgradnje glavne gradske magistrale (GGM), početkom ove godine započet je i projekat rekonstrukcije zeničkog bulevara, te izgradnja biciklističke staze koju Zenica do sada nije imala.

Kako je u razgovoru za Anadolu Agency (AA) rekao Mirsad Heleg, direktor Javnog preduzeća za prostorno planiranje i uređenje grada “Zenica“, projekat glavne gradske magistrale star je preko 30 godina.

zenica (6)

“Projekat je započeo 2012. godine sa pripremnim radovima i glavna gradska magistrala se u toj godini počela i graditi. Podijeljena je na dvije dionice, gradsku i vangradsku. Gradska dionica glavne gradske magistrale proteže se od Bojinog vira do ulaza u Zenicu kod ‘Stacionara’ u dužini od 3250 metara. To je moderna saobraćajnica sa četiri trake minimalne širine od 24,5 metra, koja se na određenim mjestima i širi ovisno o razdvojnom pojasu. U projekat su uključene i priključne saobraćajnice, odnosno pomoćnih veznih saobraćajnica koje se direktno ili indirektno vežu na GGM, kao i izgradnju objekata direktno ili indirektno vezanih za nju“, rekao je Heleg.

 Semafore će zamijeniti raskrsnice sa kružnim tokom

Pojasnio je kako je cilj GGM-a, a sva rješenja su inicirana na osnovu studije.

Sa magistralom i drugim saobraćajnicama riješili bi se problemi protoka saobraćaja, kao i problem gužvi ujutro i popodne čime se smanjuje zagađenje uslijed korištenja automobila kao i, kako kaže Heleg, očuvanje mentalnog zdravlja vozača.

zenica (5)

“Izbacili smo totalno semafore na GGM-u, jer smo zahvaljujući studijama shvatili da je bolje rješenje raskrsnica sa kružnim tokom, tako da su sve raskrsnice upravo takve, ukoliko dođe do saobraćajnih nezgoda. To su nezgode sa blažim efektom i manjom štetom nego na klasičnim raskrsnicama sa semaforima. Osim površinskog dijela koji je vidljiv, urađena je i rekonstrukcija svih vodova provedenih ispod asfalta, a to zadovoljava potrebe grada sljedećih 30 ili 40 godina. Tu se radi o vrelovodu, instalacijama vodovoda i kanalizacije, električnim instalacijama kao i instalacijama telefonskih operatera sa mogućnošću proširenja u narednih 30 godina“, objasnio je Heleg.

Vangradska dionica glavne gradske magistrale u Zenici u dužini je od 4,5 kilometra. Ona počinje na Bojinom viru i završava se u naselju Drivuša. Na kraju će se nalaziti most koji će vezati direktno na magistralni put M-17 i silazak sa naplatnih kućica sa koridora 5 c. Na tom mjestu bit će izgrađen kružni tok, a most na tom mjestu izgradit će Autoceste Federacije BiH.

zenica (4)

Mirsad Heleg, direktor Javnog preduzeća za prostorno planiranje i uređenje grada “Zenica“

“Čim se most napravi, mi ćemo imati funckionalnu vangradsku dionicu. Ovako kako izgleda, ona će biti manjih dimenzija nego gradski dio magistrale, dakle dvije saobraćajne trake širine 7,5 metara sa dvije pješačke trake, a radit će se i izmjena kompletne infrastrukture ispod asfalta“, rekao je Heleg.

Zeničani će ove godine dobiti i biciklističku stazu čija se trasa iscrtava duž bulevara u Zenici. Ustvari se radi o tri bulevara, Bulevaru Ezhera Eze Arnautovića, Bulevaru Kulina bana i Bulevaru kralja Tvrtka I.

Biciklistička staza počela se praviti uz rekonstrukciju bulevara koji je izgrađen prije 40-ak godina i nije prošao veće zahvate osim manjih reparacija.

zenica (3)

“Mi smo bulevar uključili kao veznu saobraćajnicu koja se veže na početak i kraj gradske dionice GGM-a. Tu se radi o tri spojena bulevara, a u sklopu ove rekonstrukcije gradimo i biciklističke staze sa obje strane saobraćajnice koje se grade i projektovane su po svim normativima, standardima i propisima. Radi se o oko tri kilometra bulevara i isto tako o tri kilometra biciklističke staze sa jedne i tri kilometra biciklističke staze s druge strane. Na ovaj način pravimo prsten. Na taj način ćemo uvezati saobraćaj u budućnosti, iako mislim da bi u budućnosti bulevar trebao imati funkciju samo za javni saobraćaj i saobraćaj individualnih vozila za ljude koji žive u tom dijelu grada“, objasnio je Heleg.

Okončanje radova u aprilu

Napomenuo je kako je bulevar izgrađen prije oko 40 godina i da je njegova funkcija uvijek bila bitna.

“Bulevar će dobiti novi izgled, moderniji i dobit će svoj stari sjaj i vratit će se u srca Zeničana. Bulevar je bitan kao što je i sada GGM“, rekao je Heleg.

Radovi na rekonstrukciji bulevara, izgradnji biciklističke staze i svečanom otvaranju gradske dionice GGM-a trebali su biti završeni do 20. marta, Dana Zenice, no zbog vremenskih prilika koji su usporavali radove to nije bilo moguće.

“Mi kada smo ugovarali radove na bulevare, sa izvođačima smo dogovorili da pokušamo završiti radove do 20. marta. To nam je bio rok za koji smo rekli da ćemo pokušati ispoštovati, ali smo bili direktno vezani za vremenske uvjete u kojima su se radovi tada odvijali. Svi oni koji su vidjeli koji je to obim posla i koliko se tu radilo, mogli su vidjeti da nije bilo kalkulacija ni kašnjenja i radilo se kad god su vremenski uvjeti dopuštali. Ono što nas je usporilo su radovi na asfaltu koji su ovisili direktno o vremenskim uvjetima, a koji su u vrijeme izvođenja tih radova bili jako nepovoljni. Ipak, početkom aprila planiramo zvanično otvaranje GGM-a i okončanje radova na bulevaru i to će sigurno biti ispoštovano“, rekao je Heleg.

zenica (2)

Izgradnjom glavne gradske magistrale i rekonstrukcijom bulevara Zenica će dobiti moderne saobraćajnice koje će omogućiti brži protok saobraćaja i smanjenje zagušenja istog te smanjenje zagađenja u gradu, posebno u zimskim mjesecima kada je zagađenje zraka u Zenici najgore.

Zeničani će veliki dio grada također moći preći na svojim biciklima čime će se svakako razviti svijest građana o prednosti vožnje bicikla u odnosu na automobil, što ima višestruke učinke po zdravlje pojedinca, od aktivnosti do smanjenja zagađenja. Biciklistička staza gradi se duž pješačke staze na bulevaru, tako da su biciklistička staza i sama cesta na bulevaru i fizički odvojeni, čime će se doprinijeti sigurnosti biciklista.