Fokus.ba saznaje
Obustavljaju se radovi na najvećem gradilištu autoputa u FBiH!?
Autoceste FBiH poslale su izvođaču radova, kompaniji Azvirt, instrukciju da obustave radove na dionici Vranduk – Ponirak koja je trebala biti završena još u augustu 2021.
Uprava Autocesta FBiH, kako saznaje Fokus.ba iz više izvora, uputila je dopis glavnom izvođaču radova na dionici autoputa Vranduk – Ponirak, azerbejdžanskoj kompaniji Azvirt LLC, koja je na ovoj dionici zajedno u konzorciju sa širokobriješkim Heringom, da privremeno obustavi radove na ovoj dionici. Ovo je trenutno jedno od najvećih gradilišta, ako ne i najveće na Koridoru 5C na području Federacije BiH.
Prema ovoj informaciji, koja nam je za sada nezvanično potvrđena, Autoceste FBiH na čijem čelu je direktor Denis Lasić, od Azvirta su tražile da zaključno s jučerašnjim danom (22. august) prekine sa izvođenjem radova, i to uz obrazloženje da nije spremna revizija projekta za sektore dionice koju tek treba početi graditi.
Malverzacije i istraga
Kako nam je rečeno, Azvirt mora postupiti po ovoj instrukciji Autocesta FBiH koje su u cijelom procesu investitor. Inače, riječ je o dionici koja je do sada najviše glavobolja zadavala Autocestama, a o kojoj je u kontekstu malverzacija u više navrata pisao Fokus.
Nakon pisanja Fokusa o nezakonitostima, Tužilaštvo Hercegovačko-neretvanskog kantona pokrenulo je istragu u ovom predmetu.
Podsjetimo, prema pisanju našeg portala, na ovoj dionici došlo je do enormne eksplozije troškova, odnosno, kako je proisteklo iz zvaničnih dokumenata koje smo dobili u Autocestama, svjesnog napumpavanja troškova kako bi se za pojedine priskrbila višemilionska korist.
Zbog te činjenice, vrh države, odnosno Vijeće ministara BiH moralo je donositi odluke o dodatnom zaduženju od 25 miliona eura. Kako smo uspjeli saznati, najnovija instrukcija Autocesta FBiH prema Azvirtu da privremeno obustavi radove ima veze i s određenim nedostatkom finansija za nastavak ovog projekta.
Fokus se zvaničnim upitom obratio Autocestama FBiH o ovome problemu, ali do zaključenja ovog teksta nismo dobili odgovor. Ukoliko ga dobijemo, objavit ćemo ga u novom tekstu. Iz Azvirta nam nisu mogli dati zvaničnu izjavu zbog ugovornog odnosa s Autocestama FBiH.
Saznali smo, pak, da se traži obustava radova na ovoj dionici u trajanju od nekoliko mjeseci, što je samo po sebi zabrinjavajuće uzme li se u obzir da su na dionici Vranduk – Ponirak uveliko eklatantno prekoračeni rokovi.
Rješenje o diskvalifikaciji
Naime, ova dionica trebala je biti završena još u augustu 2021. godine! Umjesto toga, prema posljednjoj objavljenoj informaciji na web-stranici Autocesta FBiH od 28. jula, stoji da je još uvijek u toku izgradnja hidroizolacije na galeriji ulaznog portala lijeve tunelske cijevi, zatim regulacija potoka iznad galerije ulaznog portala desne tunelske cijevi, radovi na izradi tamponskog sloja armiranog nasipa i gabiona, kao i radovi na iskopu i zaštiti kosina u dužini od 920 metara trase.
Treba, također, naglasiti da je bivša Uprava Autocesta FBiH na čelu s Elmedinom Voloderom još u maju ove godine donijela rješenje o diskvalifikaciji kompanije Azvirt koja podrazumijeva zabranu učešća na svim tenderima i bilo kakvim drugim poslovima u kojima je JP Autoceste FBiH investitor. Zabrana se odnosi na period od dvije godine, ne uzimajući u obzir tekuće ugovore za građenja, dakle, samim time ni dionicu Vranduk – Ponirak.
U spomenutom rješenju, koje je u posjedu Fokusa, stoji da je Azvirt kršio ugovor o izgradnji Mosta „Počitelj“ u smislu neovlašteno angažiranje podizvođača radova (firmu Hering) na izgradnji rasponske konstrukcije mosta. Iz istog razloga, o čemu je pisao Fokus, diskvalificirane su još dvije kineske kompanije koje su zajedno s Azvirtom bile u konzorciju, odnosno glavni izvođači radova na Mostu „Počitelj“.