sarajevo
Otvorena izložba Milomira Kovačevića Strašnog „Prvo ratno kino Apollo“
Milomir Kovačević, svojevrsni hroničar života u Sarajevu tokom rata, svojim fotografijama je zabilježio i sačuvao od zaborava, ne samo Prvo ratno kino Apollo, već i brojne izložbe
U Galeriji Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu, otvorena je izložba Milomira Kovačevića Strašnog „Prvo ratno kino Apollo“.
Izložba je otvara u sklopu Festivala u Centru, a u sklopu 29. Sarajevo Film Festivala povodom ove godišnjice je organizovan filmski program pod nazivom „30 godina od Prvog ratnog kina Apollo“. Projekcije filmova održavat će se u podrumu Akademije scenskih umjetnosti, na istom mjestu kao prije 30 godina.
“Izložba fotografija Milomira Kovačevića Strašnog nastala je povodom obilježavanja tridesetogodišnjice od Prvog ratnog kina Apollo, pokrenutog u februaru 1993. godine u prostoru Otvorene scene Obala na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu”, kazala je kustosice izložbe Lejla Hodžić.
Milomir Kovačević, svojevrsni hroničar života u Sarajevu tokom rata, svojim fotografijama je zabilježio i sačuvao od zaborava, ne samo Prvo ratno kino Apollo, već i brojne izložbe, koje su nastale tokom rata u produkciji Obala Art Centra, kao i trenutke sa ratnih koncerata i druženja na Obali.
Otvorena scena Obala, umjetnička organizacija osnovana 1984, neposredno pred izbijanje rata u BiH 1992-95 godine, završila je rekonstrukciju kino dvorane u zgradi Crvenog krsta u Sarajevu za svoje aktivnosti u području pozorišne, muzičke, filmske i vizuelne umjetnosti.
Tokom rata organizacija je promijenila svoj naziv u Obala Art Centar i, između ostalog, 1995. godine osnovala Sarajevo Film Festival. U noći između 9. i 10. maja 1992. godine, prije realizacije i jednog projekta, novoobnovljena dvorana pogođena je agresorskim granatama i zapaljena.
Ogroman napor i materijalna sredstva koja su uložena u rekonstrukciju u toku samo jedne noći pretvorena su u pepeo. Unatoč ovom događaju, članovi Obale, na čelu sa direktorom Mirsadom Purivatrom, ostali su u Sarajevu nastavili s djelovanjem, koristeći uništenu dvoranu kao prvu ratnu galeriju u Sarajevu.
“U želji da bar jednim dijelom sačuvaju sjećanje na dvoranu u kojoj nisu uspjeli realizovati niti jedan projekat, pozvali su najistaknutije sarajevske suvremene umjetnike da odaju počast ovom i svim ostalim porušenim kulturnim objektima u Sarajevu”, kazala je Hodžić.
Grupna izložba osam bosanskohercegovačkih umjetnika pod nazivom “Svjedoci postojanja” nastala je u produkciji Obala Art Centra kao rezultat osam pojedinačnih izložbi realiziranih u porušenom prostoru kina “Sutjeska” u zgradi Crvenog krsta u periodu od decembra 1992. do marta 1993. godine. U februaru 1993. godine, u starom prostoru OBALE, na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu nastalo je Prvo ratno kino Apollo. Struja za projekcije filmova obezbjeđena je uz pomoć agregata, filmovi su prikazivani sa VHS-video opreme, a simbolična cijena ulaznice za projekcije bila je jedna cigareta.
Dokumentarni film o Prvom ratnom kinu Apollo tokom rata snimio je i režirao Srđan Vuletić u produkciji Sage. Dvadeset godina kasnije nastao je film o Prvom ratnom kinu Apollo, u režiji Šejle Kamerić i Marka Cousinsa i u produkciji Blow up-a.
U galeriji Akademije likovnih umjetnosti, koju su izgradili članovi Obale 1994. godine, uz fotografije sa projekcija Prvog ratnog kina Apollo, izložene su i fotografije iz perioda 1992.-1994. sljedećih izložbi Galerije Obala: “Ratni tragovi” Edina Numankadića u porušenom kinu Sutjeska, Milomira Kovačevića Strašnog “Apokalipsa now” na Otvorenoj sceni Obala, New York-Sarajevo u Preporodu, “Svjedoci postojanja”, “Sarajevo Portraits” Annie Leibovitz, “UNPROFOR u službi mira”, World Press Photo i “Posljedice” Sophie Ristelbueber u Umjetničkoj galeriji Bosne I Hercegovine, te “Shadows” Christiana Boltanskog na Akademiji scenskih umjetnosti Sarajevo.