period opsade
Otvorena izložba “Ožiljci” fotografa Paula Lowea u sarajevskom Tunelu spasa
Direktor JU “Fond Memorijala KS” Ahmed Kulanić kazao je kako izložba britanskog fotografa svjedoči o jednom teškom periodu iz ratnog Sarajeva
U Spomeničkom kompleksu Tunel D-B u sklopu manifestacije “Odbrana Bosne i Hercegovine – Igman 2023” danas je otvorena izložba “Ožiljci” britanskog fotografa Paula Lowea, saopćeno je iz Fonda memorijala KS.
Izložba „Ožiljci“ koja tematizira period opsade Sarajeva kroz fotografije uništene i oštećene arhitekture se sastoji od sedam panorame velikih razmjera i deset kvadratnih formatnih slika pejzaža uništenja opsade Sarajeva iz 1992-1995. godine. Fotografije su štampane na mreži.
Autor fotografija Paul Lowe priliko otvaranja izložbe je kazao kako je Tunel spasa, nakon Historijskog muzeja BiH i Memorijalnog centra u Potočarima treća lokacija na kojoj je postavljena njegova izložba gdje će ostati i trajno.
Fotografije urađene u velikim dimenzijama da što bolje dočaraju realnost.
Ministar za boračka pitanja u Vladi Kantona Sarajevo Omer Osmanović kazao je kako je zahvalan autoru koji decenijama iskazuje empatiju prema Bosni i Hercegovini i Sarajevu.
Smatra kako su ovakve priče veoma važne radi kulture sjećanja i za naše mlade.
Direktor JU “Fond Memorijala KS” Ahmed Kulanić kazao je kako izložba britanskog fotografa svjedoči o jednom teškom periodu iz ratnog Sarajeva.
-Tunel spasa bio jedino mjesto na kojem se moglo izađi iz grada o čijoj opsadi upravo govore izložene fotografije.To je simbolička poveznica, jer je ovdje natjeran čovjek da kopa ispod zemlje da bi preživio. Zbog toga je ova izložba ovdje i u okviru manifestacije Odbrana BiH – Igman 2023, kazao je Kulanić.
Direktor MESS-a Nihad Kreševljaković podsjetio je da je izložba “Ožiljci” Lowea bila postavljena prvobitno u okviru Festivala MESS 2021. godine kada je autor i nagrađen najvišim priznanjem za doprinos očuvanju kulture sjećanja.
– Radi se o fotografu koji je, ne samo zabilježio neke od najvažnijih trenutaka kada je u pitanju opsada Sarajeva, već i zbog toga što se radi o čovjeku izrazito visokih etičkih standarda, čovjeku koji je u svom radu objedinio najviše vrijednosti onoga što je estetsko i etičko – kazao je Kreševljaković.
Kazao je i kako nikada nije vidio izložbu s tolikim brojem fotografija, jer tako je malo ljudi na tim fotografijama, a opet se osjeća prisustvo čovjeka na njima.
– Zastajkujući ispred fotografija promatrač ulazi u svijet ratnog grada, ranjenih zgrada, djevojčica koje bezbrižno sjede na foteljama na parkingu ispred zgrade ispod ‘snajperske zavjese’. Sjajna kulisa za neki film. A onda, zastane, zanijemi na fotografiju mezarja pod snijegom s imenima ubijene djece Sarajeva – rekao je Kreševljaković.