Izbjegnite razočarenja
Kako prepoznati koji su restorani loši? Ovi znakovi će vam pomoći
Postoje određeni znakovi koji pokazuju da nije preporučljivo jesti u nekom restoranu
Život je prekratak da biste jeli u lošim restoranima. U svom gradu sigurno znate mjesta na kojima se može dobro ručati, a znate i mjesta koja treba preskočiti. U inostranstvu, s druge strane, ako nemate vremena da istražujete na internetu, može se vrlo lako desiti da iz restorana izađete razočarani.
Postoje, međutim, određeni znakovi koji pokazuju da nije preporučljivo jesti u nekom restoranu. Nabrojaćemo sedam takvih znakova.
Restoran je prazan
Niko ne voli da čeka u redu za slobodan sto u restoranu. S druge strane, ljudi uglavnom izbjegavaju restorane u kojima nema nikoga i gdje mogu da biraju gdje će da sjede. Ne samo da manjak ljudi u određenom ugostiteljskom objektu (u vrijeme ručka ili večere) može ukazati na nedostatak kvaliteta pripremljenih jela, već može biti i dobar pokazatelj o svježini dostupnih namirnica.
Restoran koji nema mnogo posla sigurno ne posvećuje puno pažnje svježini namirnica. Umjesto toga, oslanja se na zamrznutu hranu koju mogu izvaditi i pripremiti po potrebi, piše Punkufer.
U restoranu ne miriše na hranu
Nedostatak bilo kakvog mirisa hrane kada uđete u restoran nije dobar znak. U vrhunskim restoranima privlačna aroma širi se od kuhinje prema mjestu na kojem sjedite. To može biti miris prženja luka, mesa na roštilju ili možda sosa od paradajza koji se krčka. Primamljive arome u vazduhu znak su da je hrana svježa i da se priprema „od nule“, a ne podgrijava.
Jelovnik je jako dugačak
Predug jelovnik ne mora biti dobra stvar za goste. Teško je očekivati da će svako jelo biti napravljeno najbolje što može u restoranu koji nudi mnogo različitih opcija i vrsta kuhinja. S druge strane, iako na kraćim jelovnicima imate manje izbora, velike su šanse da su jela pažljivo osmišljena i puno puta pripremljena, pa ćete vjerovatno dobiti i ukusniji obrok u restoranima sa kraćim jelovnikom.
Konobari ne znaju ništa o jelovniku
U kvalitetnim i dobro organzovanim restoranima konobari su dobro informisani o hrani koju poslužuju. U ribljem restoranu konobari bi trebalo da znaju da odgovore na pitanje odakle potiču riba i morski plodovi. U ugostiteljskim objektima koji nude bifteke, osoblje bi trebalo da zna odakle je nabavljeno meso. Restorani koji polažu mnogo pažnje na kvalitet namirnica trebalo bi time da se hvale pred gostima kako bi se izdvojili od konkurencije. Ako ništa ne govore o hrani, možda ni nemaju čime da se pohvale.
Jelovnik je pun vansezonskih namirnica
Paradajz je u mnogim supermarketima dostupan tokom cijele godine, no budimo iskreni – paradajz je ukusan samo tokom ljetnih mjeseci, kada mu je sezona. Ako usred zime na jelovniku vidite jela s paradajzom u glavnoj ulozi – pripremite se za razočarenje. U pitanju je onda restoran kome je kvalitet namirnica očigledno na drugom mjestu.
Cijene su (pre)niske
Ljudima uglavnom nije prijatno kada potroše previše novca u restoranu, čak i kada su su zadovoljni ukusom obroka i kvalitetom usluge. Ipak, to nije razlog da izaberete restoran u kome su cijene nerealno niske. Kvalitetan komad mesa ili ribe nije moguće nabaviti jeftino. Ako vam se nude „vrhunski“ bifteci po znatno nižoj cijeni nego u ostalim restoranima u okruženju, velike su šanse da ćete dobiti znatno lošije parče mesa.
Svako jelo „pliva“ u siru i sosovima
Jelima napravljenim od svježih i kvalitetnih sastojaka nije potrebno mnogo dodatnih začina, soseva i preliva. Ona su ukusna sama po sebi. S druge strane, ako je sve zapečeno sa sirom ili preliveno s dosta sosa, moguće je da se tako kamufliraju nekvalitetno meso, riba i druge ne pretjerano svježe namirnice.