Zamka na tržištu
Kupujemo automobile iz Njemačke koji nisu nikad vozili njemačkim cestama
Umjesto da dobiju automobil iz Njemačke, kupci riskiraju kupnju vozila koje je uvezeno iz druge zemlje. Ako prodavatelj skriva zemlju porijeklo automobila, lako je moguće da vozilo možda nije u najboljem stanju
Jeste li znali da se u Njemačkoj prodaju polovni auti koji nisu bili registrirani u Njemačkoj.
Njemačka je za većinu kupaca najpopularnije tržište polovnih automobila. Njemačka ponuda posebno se sviđa kupcima s istoka Evrope koji najviše cijene polovne aute koji dolaze upravo iz Njemačke. Međutim, to nužno ne znači da su ti auto i bili registrirani i voženi u Njemačkoj.
Automobili koji se prodaju u Njemačkoj mogu dolaziti iz drugih zemalja
Nema sumnje kako je njemačko tržište korištenih automobila najbogatije ponudom u Evropi. Međutim, neka vozila ponuđen au oglasnicima mogu biti iz drugih zemalja.
Podatci carVertical, kompanije za historiju vozila, sugeriraju da 4.3 % automobila za prodaju u Njemačkoj možda nikada nije vidjelo ceste Berlina, Münchena ili Hamburga, kao ni kultne autobahne – jer su došli iz drugih zemalja. Vodeće zemlje u kojima su polovni automobili prvi puta registrirani prije uvoza u Njemačku su Italija (16.6 %), Francuska (12.7 %), SAD (10.6 %), Belgija (9.1 %) i Rumunija (5.1 %).
Umjesto da dobiju automobil iz Njemačke, kupci riskiraju kupnju vozila koje je uvezeno iz druge zemlje. Ako prodavatelj skriva zemlju porijeklo automobila, lako je moguće da vozilo možda nije u najboljem stanju.
Nekvalitetni popravci, velika kilometraža i skrivena oštećenja česti su razlozi zbog kojih prodavači pokušavaju prikriti prošlost vozila i prodati ga negdje drugo. A budući da države često ne razmjenjuju podatke o historiji automobila, praćenje prevara povezanih s prekograničnim transakcijama može biti teško.
“4.3 % automobila s historijskim podacima u Njemačkoj imalo je neke podatke zabilježene u stranim zemljama. Primijetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Njemačkoj, ali naši podaci sugeriraju da mnogi od njih nikada nisu korišteni u toj zemlji. To stvara iluziju da kupujete dobro održavan njemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunije”, objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija i stručnjak za automobile u carVerticalu.
Prema Buzelisu, nedostatak novih automobila utječe na ograničen izbor visokokvalitetnih automobila na tržištu polovnih vozila. Zbog toga neki prodavači pokušavaju prodati svoja vozila oglašavajući ih u Njemačkoj, jer je tamo veća publika. Ako neko ne može prodati svoj automobil u Češkoj ili Rumuniji, može to pokušati učiniti negdje drugo.
Njemačka ima dugu historiju privlačenja kupaca automobila iz istočne Evrope. Popularan je mit da vozači u Njemačkoj kupuju novije, bolje opremljene i skuplje automobile, te istovremeno strogo slijede preporuke proizvođača za održavanje. Realnost je nerijetko drukčija.