grand tours
Agencija otkazala put u Toscanu, putnici ogorčeni
Ogorčena je postupkom agencije jer nije ispoštovan ni rok iz Općih uslova putovanja prema kojem organizator mora obavijestiti putnike o otkazivanju aranžmana najkasnije pet dana prije predviđenog početka putovanja
U posljednji trenutak turistička agencija Grand Tours iz Zenice obavijestila je pedesetak građana da se odgađa putovanje u Italiju kojem su se uveliko radovali, a i kofere spakovali, jer bilo je planirano za petak.
Umjesto detaljnijih informacija u vezi sa polaskom, klijenti su od agencije u ponedjeljak u popodnevnim satima dobili viber poruku u kojoj se navodi da su primorani otkazati put u Toscanu zbog povećanja cijena za 30 posto i nedostatka smještajnih kapaciteta.
Jedna putnica ispričala je za Fokus da je aranžman uplatila početkom aprila i da se, zajedno sa svojom djecom, veoma radovala putovanju. Uzela je slobodne dane na poslu, a djeci opravdala izostanak iz škole.
Ogorčena je postupkom agencije jer nije ispoštovan ni rok iz Općih uslova putovanja prema kojem organizator mora obavijestiti putnike o otkazivanju aranžmana najkasnije pet dana prije predviđenog početka putovanja. Osim toga, kako nam je kazala, mnogi su u prepisci na viberu iskazali interes da doplate novac ali da, ipak, otputuju u Toscanu. Međutim, takva mogućnost im nije pružena.
-Iz agencije su obećali vratiti novac koji smo uplatili i vjerujem da će to ispoštovati. Međutim, mi smo mimo agencije uplatili putno zdravstveno osiguranje jer to uvijek radimo u određenoj osiguravajućoj kući, i sada će nam taj novac propasti jer Grand Tours ne priznaje te troškove. Poslali su mi poruku koja je glasila: „Da ste uradili PZO kod nas mi bi vam taj novac vratili zajedno sa uplatom. Sa tim nemamo ništa. Zaista nam je žao“ – kazala je sagovornica Fokusa.
Kontaktirali smo vlasnicu Agencije Melihu Babić, koja nam je kazala da im se nešto ovako prvi put desilo i da su „sve prethodne ture uvijek bile perfektno organizovane“.
-Dugo sarađujemo sa istim operaterom i nikada nije bilo problema, ali desilo se, ima svašta. Nismo bježali od toga da platimo razliku novca, ali su nam onda rekli da nema mjesta. Od vikenda smo pokušavali riješiti problem i osiguramo neki hotel, ali smo imali samo opciju nekih udaljenih smještaja ili uz auto-put, na šta nismo pristali. Nismo samo mi imali problem, i druge agencije su – kaže Babić.
Na pitanje zašto nisu odmah obavijestili putnike o mogućnosti otkazivanja putovanja, čime bi ispoštovali i rok od pet dana, odgovorila je da je bila nedjelja, neradni dan, i da ih nisu željeli uznemiravati.
-Nezahvalno je ljudima nedjeljom slati poruke i ometati ih. Svakako im to ne bi ništa značilo jer tog dana nisu nigdje mogli naći drugi aranžman zato što agencije ne rade. S druge strane, nadali smo se da ćemo naći rješenje. I nisu samo putnici oštećeni, oštećeni smo i mi i naši radnici, kako god vama izgledalo. Ponudili smo im neke druge aranžmane, posjetu Bledu, i neki su odmah pristali – kazala je Babić.
Nakon ovog razgovora, putnica sa kojom smo ranije komunicirali obavijestila nas je da su iz Agencije, ipak, pristali refundirati novac koji je uplatila za putno osiguranje.
Zatražili smo komentar iz Ureda ombudsmena za zaštitu potrošala BiH.
-U slučaju otkaza ugovora prije polaska, potrošaču se mora refundirati kapara koju je uplatio i to u roku od 30 dana od dana prijema pisanog obavještenja. Ne može se tražiti od potrošača da plati naknadu štete u slučaju otkaza ugovora prije polaska i potrošač ima i pravo da mu se isplati kamata na njegovu uplaćenu kaparu po stopi koju obračunava komercijalna banka na tromjesečne depozite za period od dana uplate kapare do dana otkazivanja ugovora – navodi se u odgovoru.