Radnici zgroženi
Godinama važili za omiljenog poslodavca, pa otpustili 12.000 ljudi putem e-maila
Troje zaposlenih, koji su razgovarali sa CNN-om pod uslovom anonimnosti, su bili među 12.000 radnika koje je Google otpustio tog dana. Iako je obim otpuštanja bio zapanjujući, i daleko najveći u istoriji firme, način na koji su otpuštanja obavljena je zaprepastio mnoge unutar i izvan kompanije
Ujutro 20. januara, jedan radnik Google-a morao je nazvati tehničku podršku nakon što je dobio neuobičajenu poruku o grešci kada je pokušao da se prijavi na svoj radni sistem.
Menadžer drugog zaposlenog bio je na odmoru, pa nisu imali kome da se obrate kada su počele da se šire glasine o otkazima.
Treći se budio zbog zahtjeva svog mališana kada je njihov telefon počeo da zuji od tekstualnih poruka koje su pitale: „Jesi li siguran?“
Troje zaposlenih, koji su razgovarali sa CNN-om pod uslovom anonimnosti, su bili među 12.000 radnika koje je Google otpustio tog dana. Iako je obim otpuštanja bio zapanjujući, i daleko najveći u istoriji firme, način na koji su otpuštanja obavljena je zaprepastio mnoge unutar i izvan kompanije.
Google, koji je godinama bio rangiran kao najbolja kompanija za rad u SAD-u otpustio je hiljade radnika putem elektronske pošte. I to ne bilo koje radnike: višedecenijske veterane kompanije, barem jednu uposlenicu koja je bila na bolovanju, pa čak i radnicu sa svojim drugim djetetom, svi su otpušteni uz vrlo malo objašnjenja. Zaposleni su se mučili da utvrde ko je otpušten, a pogođeni nisu imali priliku da se oproste od kolega ili isprazne svoje stolove, rekli su bivši radnici za CNN.
Mnogima se Googleov pristup otpuštanjima, iako nije jedinstven, činio u suprotnosti s njegovom poznatom kulturom usmjerenom na zaposlenike. Google je godinama bio prototip kompanije koja je dobrobit svojih zaposlenika stavljala na prvo mjesto, što je činjenica gotovo jednako centralna za njen imidž u javnosti kao i njegov osnovni pretraživač.
Svojim zaposlenim je dao velike pakete kompenzacija i pogodnosti, od kancelarijskih zidova za penjanje i besplatnih gurmanskih obroka do masaža na poslu i brige o djeci. Kompanija je angažovala svoje osoblje u zajedničkoj misiji i ohrabrila ih da slobodno dijele čak i kritike na poslu. Poznat po svojoj dugogodišnjoj mantri „ne budi zao“, Google je efektivno funkcionisao sa drugim, vjerovatno sinonimnim etosom: „ne budi korporativan“.
Ali za neke bivše zaposlenike pogođene otpuštanjima, ona su bila samo najnoviji primjer promjene kulture za koju kažu da je u Googleu u toku godinama. Kultura koja je cijenila otvorenost i slavila zaposlene sve je više testirana i narušena internim skandalima, napuštanjima, sve većim podozrenjem od strane javnosti, poslovnim zahtjevima i stvarnošću da je Google, uprkos najboljim naporima prethodnih lidera, ili što je vjerovatnije zbog tih napora, zapravo postao jedna veoma velika korporacija.
U intervjuima za CNN, više sadašnjih i bivših zaposlenika Googlea, uključujući nekoliko pogođenih nedavnim otpuštanjima, opisali su kompaniju čija se kultura godinama mijenjala na velike i suptilne načine, uključujući smanjene pogodnosti, smanjen pristup višem rukovodstvu i fokus na kratkoročne poslovne pobjede, a ne na dugoročnu viziju.
– Na kraju dana, a vjerovatno i na početku dana, postoji stalna posvećenost prihodima i naizgled beskonačnom rastu. I to na kraju dolazi bez ikakvog razmišljanja o dobrobiti zaposlenih – rekao je drugi zaposlenik pogođen januarskim masovnim otpuštanjem za CNN.