preko zagreba
Kordić: Mostar se od maja zračnom linijom povezuje s velikim europskim gradovima
Napomenuo je kako ovo nije linija Mostar-Zagreb-Mostar, nego je riječ o liniji Mostar-Amsterdam preko Zagreba, Mostar-London preko Zagreba, Mostar-Pariz preko Zagreba itd.
Grad Mostar će se od maja, zračnom linijom preko Zagreba, povezati s velikim europskim gradovima poput Frankfurta, Kopenhagena, Beča, Amsterdama, Pariza, Münchena, Züricha i Londona.
Naime, na službenoj stranici Zračne luke Mostar objavljen je Javni poziv za obavljanje usluge redovitog međunarodnog linijskog zračnog prijevoza na liniji Mostar-Zagreb-Mostar, a rok za zaprimanje ponuda je 21. marta do 10 sati. Nakon slijetanja u Zagreb, putnici će imati priliku u kratkom vremenskom razdoblju letjeti za neke od već navedenih europskih gradova i obratno, što će Mostar povezati s ostatkom Europe.
Gradonačelnik Mostara Mario Kordić kazao je Feni kako Zračna luka Mostar predstavlja strateško javno poduzeće koje bi trebalo otvoriti nove mogućnosti dolaska turista u Grad Mostar, ali i poslovnih ljudi, a kako bi se cijela regija mogla uzdizati u turističkom, poslovnom, gospodarskom i svakom drugom smislu.
– Ovo je jedan od pokušaja da pomognemo Zračnoj luci Mostar da krene s redovitim linijama. Često se kroz medije provlači da Zračna luka Mostar ne funkcionira. To nije istina, charter letove koje smo imali prošle godine nakon blagog pandemijskog oporavka, imamo i ove godine, kao i povećanje tih linija. Glavna premisa bila je uspostaviti jednu od redovnih linija kako bi imali kontakt s nekom od velikih zračnih luka koje dalje imaju konekciju s cijelom Europom, s cijelim svijetom – rekao je gradonačelnik.
Dodao je kako su raspisali ovaj konkurs uz procjenu da je Zračna luka Zagreb dovoljno velika za Grad Mostar, jer je činjenica da Mostar neće nikad imati direktne linije s velikim zračnim lukama u Europi zbog obima prometa.
– U dogovoru i razgovoru sa strukom procijenjeno je da bi naš biznis model bio da nađemo jedan od aerodroma koje su značajne na mapi Europe i da napravimo izravnu liniju s tom zračnom lukom kako bi preko nje imali konekcije za sve druge zračne luke. U tom kontekstu je raspisan ovaj Javni poziv. Očekujemo da će se javiti neka od kompanija koja je zainteresirana za raditi relacije Zagreb-Mostar i obrnuto kako bi grad bio povezan, preko Zagreba, s većinom europskih destinacija – pojasnio je on.
Letovi tri puta sedmično
Gradonačelnik ističe kako se kroz Javni poziv traži da letovi budu minimalno tri puta sedmično, od čega bi najmanje dva leta bila u jutarnjim satima, kako bi putnici iz Mostara mogli uhvatiti konekcijske letove za dalje destinacije.
– Istražujući tržište odlaska iz Zagreba dalje, procijenili smo da bi to trebao biti petak, srijeda i ponedjeljak te smo to tako u Javnom pozivu i definirali. Ukoliko se javi neka zainteresirana avio kompanija, a očekujemo da hoće, to bi konkretno značilo da vi iz Mostara ujutro u 6 sati polijećete prema Zagrebu gdje dolazite već u 7 sati, a onda od 7,30 do 12 sati, što je prihvatljivo vrijeme čekanja u Zagrebu, hvatate sve konekcijske letove kao što su, na primjer, Frankfurt, München, Pariz, Amsterdam, Burssels, Barcelona itd. – objasnio je.
Gradonačelnik Kordić smatra kako su ovoga puta izabrali dobar model jer bi na ovaj način Grad Mostar bio povezan sa svim značajnim zračnim lukama u Europi tri puta sedmično.
– Ako bude sreće da nam se javi neka od nacionalnih kompanija, to bi značilo da smo povezani sa svim glavnim aerodromima. U razmišljanjima o niskobudžetnim kompanijama, vidjeli smo da oni uglavnom lete prema manjim aerodromima koji često nisu niti blizu destinacija u koje želimo ići. Naravno, prednost je da imate jeftine karte, međutim dolijećete na aerodrom koji je stotinjak kilometara daleko od prve, ozbiljnije destinacije u koju biste željeli letjeti – dodaje on.
Izrazio je očekivanje da će se u sljedećih desetak dana, koliko traje natječaj, javiti kompanije koje bi prihvatile ovakav poziv te da će se Mostar od maja povezati sa svim glavnim gradovima u Europi.
Također, kako su se pažljivo birali slotovi za odlazak iz Mostara, tako se puno razmišljalo i o tome kako će neko iz Barcelone, Pariza, Londona, Beča itd. povratno doći u Mostar. Gradonačelnik je stoga optimističan da će Mostar tri puta sedmično biti povezan sa svim glavnim gradovima u Europi, što će također biti prednost za poboljšanje turizma, privrede i slično.
Jeftinije karte
– Postoje naše želje i promišljanja da bi karte trebale biti značajno jeftine kako bi ljudi koristili te letove. Mi smo prije nekoliko godina imali sličan pokušaj, ali s lošim odabirom slotova u to vrijeme, gdje je povratna karta Zagreb-Mostar bila 119 eura. To će nam biti cilj, ali prerano je govoriti o tome jer je to stvar pregovora s kompanijom koja će eventualno iskazati interes da leti za Mostar – podvukao je gradonačelnik Mostara.
Na kraju je napomenuo kako ovo nije linija Mostar-Zagreb-Mostar, nego je riječ o liniji Mostar-Amsterdam preko Zagreba, Mostar-London preko Zagreba, Mostar-Pariz preko Zagreba itd.