Posao digitalizacije
Mijenjali namješteni tender na dan kada je Forto postao državni ministar
Branković potpisao izmjenu tendera za opreme za digitalizaciju teškog 25,5 miliona KM jer je konstatovano da je tender pogodovao jednom ponuđaču i da je imo niz kriminogenih elemenata
Na dan kada je Predstavnički dom Parlamentarne skupštine BiH potvrdio novi saziv Vijeća ministara BiH, a time i novog državnog ministra prometa i komunikacija Edina Fortu (Naša stranka), 25. januara, u Ministarstvu prometa i komunikacija BiH potpisana je odluka kojom se mijenja tender za nabavku opreme za digitalizaciju težak 25,5 miliona KM, saznaje Fokus.ba
Piše: A. DUČIĆ/Fokus.ba
Odluku je, praktično u posljednjim minutama svog mandata, potpisao sada već bivši zamjenik ministra Nedžad Branković (SDA). U ovoj odluci stoji da se, postupajući po rješenju Ureda za razmatranje žalbi od 21. decembra 2022., mijenja tenderska dokumentacija, a izvršene su i izmjene niza uvjeta koji su u ranije raspisanom tenderu iz jula 2022. ne samo pogodovali jednom ponuđaču, nego su imali i niz drugih kriminogenih elemenata.
Podsjetimo, kada je raspisan tender, osim Brankovića, na čelu Ministarstva prometa i komunikacija BiH bio je i tadašnji ministar Vojin Mitrović koji je 23. decembra 2022. (SNSD) podnio ostavku jer je imenovan za ministra u Vladi RS-a.
Da tender sadrži niz sumnjivih odredaba koji za sobom povlače i krivičnu odgovornost da se zaključiti iz samog rješenja Ureda za razmatranje žalbi, koji je uvažio žalbe firmi „Bosnijen Business Systems“ (BBS) Sarajevo i „Energo TSO“ Sarajevo.
U žalbi je navedeno kako je tender raspisan iako ne postoji odluka Vijeća ministara BiH koja dozoljava da se dva puta vrši nabavka opreme za istu seriju i nenamjenski troše planirana sredstva za digitalizaciju, a iz projekta izbacuje nabavka više od 100 repetitora i ostavlja se stotine gradova i naseljenih mjesta bez digitalnog signala. Također ističe se da je ugovorni organ (Ministarstvo) tek pet godina nakon 2017., kada je sve bilo spremno, raspisao tender za drugu i treću fazu.
Kako je konstatovano, tenderskom dokumentaciiom traži se ponovo nabavka predajničke opreme (6 TV predajnika) za već realizovane tri digitalne oblasti i oprema dodatnih šest digitalnih oblasti bez da se realizovala nabavka svih neophodnih GAP filtera koji su definisani projektom.
S druge strane u tenderskog dokumentaciji nije dostavljen detaljan opis postojećeg stanja realizovan u prvoj fazi te se u povlašten položaj stavlja ponuđač koji je implementrirao tu fazu, firma Rohde & Schwarz.
Nadalje, Ured za razmatranje žalbi konstatovao je da je tenderska dokumentacija rađena mimo usvojenih projekata i suprotno dozvolama RAK-a, kao i Ženevskog sporazuma koji definira ovu oblast.
Također, uvažen je i žalbeni navod o favoriziranju ponuđača putem propisivanjem uvjete o referencama na način da svaki izvođač mora imati realizovane ugovor minimalne vrijednosti od 10 miliona KM.