"zloupotreba tržišta"
Advokati podnijeli tužbu od 13,6 milijardi funti protiv Googlea
Ekonomska analiza napravljena za tužbu predata londonskom žalbenom sudu za konkurenciju (CAT), sugerira da je Googleova “zloupotreba tržišta” mogla smanjiti prihode izdavača od oglašavanja do 40 posto
Advokati su podnijeli tužbu za marketinške tehnologije u iznosu od 13,6 milijardi funti protiv Googlea u ime britanskih izdavača web stranica.
Ekonomska analiza napravljena za tužbu predata londonskom žalbenom sudu za konkurenciju (CAT), sugerira da je Googleova “zloupotreba tržišta” mogla smanjiti prihode izdavača od oglašavanja do 40 posto.
Tim koji stoji iza ove tvrdnje navodi da je Google koristio svoju dominaciju na tržištu adtecha da “diktira uslove, kontroliše cijene”, a ponekad i da “favorizira svoje platforme u procesu odabira oglasa za objavljivanje”.
Britansku tužbu vodi Claudio Pollack, bivši direktor regulatora komunikacija Ofcom. Radi sa belgijskom Geradin Partners, specijalizovanom advokatskom kompanijom za konkurenciju, i londonskom advokatskom kompanijom Humphries Kerstetter.
– Tržište za online oglašavanje je sofisticirano i visoko automatizirano. Oglašavanje se prodaje u djeliću sekunde u procesu koji je dizajniran da uskladi proizvod koji se oglašava s profilom pojedinca koji posjećuje web stranicu. Platforme trećih strana rade na obje strane tržišta usklađujući ponudu sa potražnjom i – u idealnom svijetu – obezbjeđujući da tržište funkcioniše efikasno i efektivno. Nažalost, sada je dobro utvrđeno da se ovo tržište razvilo na način koji prvenstveno služi Googleu – kazao je Pollack.
Kada je tim prvobitno najavio svoju namjeru da tuži Google, u septembru, procijenio je da bi izdavačima web stranica u Velikoj Britaniji mogli dugovati sedam milijardi funti odštete. Gornja procjena, koja datira od 1. januara 2014., sada iznosi 13,6 milijardi funti.
Tužba je opt-out, što znači da su uključeni svi izdavači koji su pogođeni navodnom zloupotrebom tržišta od Googlea osim ako se sami ne povuku. Advokati kažu da podnose tužbu u ime 130.000 kompanija koje objavljuju 1,75 miliona web stranica i aplikacija u Velikoj Britaniji.
Tim vjeruje da bi objavljivanje njihovih imena u ovoj akciji za izdavače bilo “zastrašujuća perspektiva s obzirom na troškove i činjenicu da mnogi nemaju drugog izbora osim da se oslone na tehnološkog diva za svoje tekuće prihode od oglašavanja”.
Tvrdnja se oslanja na dokaze prikupljene u istragama tijela za zaštitu konkurencije u EU, Velikoj Britaniji, SAD-u i Francuskoj. Francusko tijelo za zaštitu konkurencije tužilo je Google za 220 miliona eura prošle godine, optužujući tehnološkog giganta da je zloupotrebio svoju dominantnu poziciju na tržištu oglašavanja.
– Googleovo ponašanje po ovom pitanju je dobro poznato. Francuske vlasti su kaznile kompaniju i u toku su brojne istrage širom svijeta. Međutim, nijedna od ovih regulatornih mjera neće učiniti ništa da nadoknadi štetu nanijetu britanskim izdavačima hiljada web stranica i mobilnih aplikacija koji su izgubili milijarde prihoda od oglašavanja zbog Googleovih aktivnosti. Jedini način da se nadoknade ovi gubici je grupna tužba – rekao je Toby Starr, partner u Humphries Kerstetteru.
Akcija Ujedinjenog Kraljevstva organizira se u vezi sa tužbom Evropske unije, za koju se očekuje da će biti podnesena u Nizozemskoj početkom 2023. godine.