Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

borba protiv vrućine

U Kataru postoje plave, crvene i zelene ceste, evo za šta služe

cesta

U Dohi su odlučili primijeniti inovativne tehnologije

Sve oči i dalje su uprte prema Kataru i Svjetskom prvenstvu u nogometu, što je odlična prilika da upoznamo ovu bogatu zemlju surove klime.

Pod pojmom surove klime mislimo na ekstremne vrućine koje su na tom području usljed klimatskih promjena dodatno potencirane. Bori se na razne načine, a jedan od njih je i farbanje asfalta. Naime, crna boja doprinosi jačem zagrijavanju, pa su tako asfaltne površine u gradskim područjima odgovorne za dodatno zagrijavanje okoline.

U Dohi su stoga odlučili primijeniti inovativne tehnologije. Jedan od njih je i plavi asfalt, odnosno 1 milimetar debeli premaz plave boje koji omogućava da se smanji temperatura površine za do 20 stepeni, izvještava Qataraliving. Prvih 200 metara korišteno je kao svojevrsni eksperiment u kojem su senzori tokom 18 mjeseci pratili promjenu temperature. Temperatura je pala sa maksimalnih 69 stepeni za više od 10 stepeni.

Zanimljivo je da u Dohi ne staju na plavoj boji koja se koristi još od 2019. godine. Postoji i “crvena ulica“ na području parka Al Bidda, koji je trenutno u funkciji tzv. zone za navijače. Ljubičasti park, tačnije pješačka cesta nalazi se na Katara brežuljku, jednom od popularnijih turističkih destinacija. Ovdje je i zabilježen značajan pad temperature, sa 69 na ispod 55 stepeni celzijusa. U Dohi postoje i zeleno obojene saobraćajnice, koje nisu polučile značajan efekt manjeg zagrijavanja.

Sličan pilot projekt pokrenut je i u Los Angelesu gdje su specijalnim premazom prekrili prometnice, ali i nekoliko igrališta. Efekt smanjenja zagrijavanja je bio primjetan i iznosio je oko 7 stepeni.