Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

SNSD-ov ministar

Mitrović nije htio potpisati zaključke sastanka u Francuskoj jer se spominje ruska agresija na Ukrajinu

vojin-mitrovic

Ministar Mitrović nije potpisao predložene zaključke s obzirom na to da se u prvom pasusu zaključaka spominje agresija Rusije na Ukrajinu

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović boravi 28. i 29. juna 2022. godine, u zvaničnoj posjeti Republici Francuskoj, a povodom održavanja sastanka ministara prometa dunavskog regiona.

Na početku svog izlaganja ministar Mitrović je iskazao svoje posebno zadovoljstvo zbog učešća na današnjem sastanku koji se bavi pitanjima zapadnog Balkana, a u okviru razgovora o boljoj povezanosti Europe gdje članice zapadnog Balkana imaju poseban pristup i pažnju.

“Što se Bosne i Hercegovine tiče, za očekivati je da se kompletna osnovna mreža na Indikativnom proširenju TEN-T mreže završi do 2028. godine kad je cestovni koridor u pitanju, gdje je, na prvom mjestu, kompletiranje izgradnje Koridora 5c kao osnovnog koridora koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu, čime će se unaprijediti prometni sektor u Bosni i Hercegovini”, istakao je ministar Mitrović te dodao da je potrebna bolje povezanosti od sjevera ka jugu i od istoka prema zapadu prepoznata u Indikativnom proširenju, a čija je realizacija u toku.

Tokom boravka u Francuskoj, ministri i šefovi delegacija nadležni za promet iz Republike Austrije, Republike Bugarske, Republike Hrvatske, Savezne Republike Njemačke, Mađarske, Republike Moldavije, Rumunije, Republike Slovačke, Ukrajine i Republike Srbije donijeli su zaključke o efikasnoj rehabilitaciji i održavanju infrastrukture plovnih puteva na Dunavu i njegovim plovnim pritokama. Ministar Mitrović nije potpisao predložene zaključke s obzirom na to da se u prvom pasusu zaključaka spominje agresija Rusije na Ukrajinu.

“Razvoj i unapređenje plovnog puta rijeke Save je jedan od prioriteta, kao i luka koje se nalaze na rijeci Savi. Povezanost cestovne i željezničke mreže sa lukama je preduvjet za dalji razvoj multimodalnosti. Završetkom Koridora 5c i luka Ploče u Republici Hrvatskoj će dobiti puno veći potencijal. Nedostaje bolja veza između Luke Bar u Crnoj Gori sa Koridorom 5c, što pokušavamo osigurati kroz prijedlog izgradnje cestovnog i željezničkog koridora kroz Bosnu i Hercegovinu od Čapljine preko Trebinja do Podogorice u Crnoj Gori”, naglasio je ministar Mitrović.

Bosna i Hercegovina dijeli granicu od 1.000 kilometara sa Europskom unijom te je potreban sasvim novi pristup i nove ideje, kao i sva dostupna tehnološka rješenja koja se mogu iskoristiti kako bi se ubrzao promet s obzirom na to da nekada vozač provede na graničnom prijelazu i po nekoliko sati.

„Uspostavljanje zajedničkih graničnih prijelaza te analiza i unapređenje prekograničnih procedura sigurno daju načine da se postojeće stanje znatno unaprijedi. Uz adekvatna ulaganja u dalji razvoj na ovom polju, imat ćemo konkurentan region. Promet mora postati otporan i na promjene koje se stalno dešavaju i prave zastoje“, rekao je na kraju svog govora ministar Mitrović.