crnogorska predstava
Narodno pozorište Sarajevo: “Leptir” na sirov način govori o porodičnim odnosima
Riječ je o tekstu kroz koji se dekonstruizira porodica i razbijaju mitovi, koji na radikalan način prikazuje radikalnu stvarnost
Za maj je najavljen bogat repertoar u Narodnom pozorištu Sarajevo.
Dramska predstava „Car Edip“ grčkog dramatičara Sofokla, u adaptaciji i režiji reditelja Diega de Bree bit će izvedena u okviru Dana Kantona Sarajevo u srijedu, 4. maja 2022. godine sa početkom u19:30 sati.
“Car Edip” je jedna od najznačajnijih antičkih grčka tragedija, prvi put izvedena oko 429. godine p.n.e. Pripada ciklusu triju tebanskih drama, kojem još pripadaju drame “Edip na Kolonu” i “Antigona”.
Dramska predstava “Car Edip” realizirana je u koprodukciji Narodnog pozorišta Sarajevo i Festivala MESS.
Besplatne ulaznica možete preuzeti na blagajni Narodnog pozorišta Sarajevo. Ulaz na predstavu je besplatan.
Dan poslije, u četvrtak. 5. maja, u izvrsnoj režiji Andraša Urbana vidjet ćemo žestoku jednočinku koja na sirov način govori o porodičnim odnosima. Predstavu je postavilo Kraljevsko pozorište Zetski dom Cetinje iz Crne Gore, a u njoj glume izvrsni: Ana Vujošević, Srđan Grahovac i Dejan Ivanić.
Predstava “Leptir – vježba rođenja” nastala je na tekst Aleksandra Radunovića. Radnja je smještena u savremenu Crnu Goru, u svijet kamatara, vlasnika kasina, djece koja umiru od loše droge i skorojevićkog mentaliteta u kojem “čast i čojstvo” imaju isključivo manifestnu ulogu.
Riječ je o tekstu kroz koji se dekonstruizira porodica i razbijaju mitovi, koji na radikalan način prikazuje radikalnu stvarnost.
Predstava protiče u britkim verbalizacijama, kroz glasan dijalog u čijem je fokusu osoba koje nema – mladić preminuo od loše droge. Njegovi otac, majka i tetak svađaju se oko madićevih dugova, a svaka replika otkriva dublji jaz i anomalije tipične za savremeno, postranzicijsko otuđeno društvo, karakteristično ne samo za Crnu Goru već i za širi prostor Balkana. Kroz srozavanje vrijednosti, uništenje porodice i pojedinca, na površinu isplivava tradicija, ali koja u ovako iščašenoj stvarnosti može jedino izgledati tragikomično.
Redatelj Urban pojačava napetost dijaloga korištenjem zvučne opreme na sceni, mikrofona i sintetizatora za glas kojima upravljaju sami glumci. Konstantnom, “ležećom” i brujajućom elektronskom muzičkom kulisom postiže se gradacija tenzija a kulminacija dolazi kroz korištenje tradicionalnog pjevanja uz gusle, čija epika u ovom slučaju dobija groteskni karakter. Predstava počinje u 19:30 sati.