Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

istraživanje

Sve manje njemačkih kompanija strahuje od propasti

njemacka-granica-EU

U sektoru maloprodaje strah je pak splasnuo nakon ukidanja ograničenja povezanih s pandemijom, pa je udio kompanija koje strahuju od propasti više nego prepolovljen u odnosu na januar, s 14.8 na 6.7 posto

Broj kompanija u Njemačkoj koje strahuju od propasti smanjio se od početka godine unatoč višoj inflaciji i neizvjesnoj prodaji zbog rata u Ukrajini, pokazalo je istraživanje munchenskog instituta Ifo.

U aprilu 7.1 posto kompanija ocijenilo je da im je egzistencija ugrožena, gotovo upola manje nego u januaru, izvijestio je Ifo. Ekonomisti u institutu upozoravaju ipak na velike razlike među sektorima, dodavši da u nekima pandemija još uvijek igra važnu ulogu.

Tako se gotovo četvrtina kompanija u ugostiteljstvu i sektoru zabave i dalje pribojava da će biti prisiljena staviti ključ u bravu, rekao je Klaus Wohlrabe, direktor istraživanja u institutu.

U sektoru maloprodaje strah je pak splasnuo nakon ukidanja ograničenja povezanih s pandemijom, pa je udio kompanija koje strahuju od propasti više nego prepolovljen u odnosu na januar, s 14.8 na 6.7 posto.

“Brojke još ne pokazuju tragove trenutne dinamike inflacije”, konstatira Wohlrabe. No “visoka razina neizvjesnosti koju je stvorio rat u Ukrajini nije raspirila strah od propasti u ključnim sektorima”, dodao je. “Knjige narudžbi u industriji i dalje su pune”, naglasio je ekonomist.

Istraživanje S&P Globala o njemačkoj industriji u aprilu pokazalo je drugačiju sliku, razotkrivši pad proizvodnje i potražnje nakon gotovo dvogodišnjeg oporavka od pandemijske krize.

Oslabljena potražnja dijelom odražava sve izraženiji pad izvoza koji kompanije pripisuju posljedicama rata u Ukrajini, sankcijama Rusiji i opetovanom uvođenju strogih epidemioloških mjera u Kini.

“Ti faktori pritisnuli su potražnju i istodobno pojačali pritsak na nabavne lance, uz najraširenije kašnjenje outputa od studenoga prošle godine”, pokazalo je istraživanje S&P Globala.