vrijedan 19,5 miliona eura
Od evropskog značaja: Novi most na granici BiH u prometu od 2024. godine
Most je dug 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dva u svakom smjeru. Ovaj važan projekt vrijedan je 19,5 miliona eura
Novi prekogranični most na rijeci Savi kod Bosanske Gradiške bit će pušten u promet 2024. godine.
Naime, gradnja mosta bit će završena u ugovorenom roku, do kraja maja ove godine, ali radovi gradnje vezne saobraćajnice s hrvatske strane potrajat će još dvije godine, piše Večernji list.
Brza cesta
Iz Službe za odnose s javnošću Hrvatskih cesta izvijestili su da su upravo u toku izrada slojeva sistema hidroizolacije čelične ortoploče mosta, ugradnja prijelaznih naprava, ugradnja stupova zaštitne pješačke ograde na mostu i izrada cementom stabiliziranog nosivog sloja na bosanskohercegovačkoj strani te izrada nasipa na dijelu trase u Hrvatskoj.
– Nakon završetka prve i druge faze projekta, odnosno mosta i pristupnih cesta, ishođenja uporabne dozvole te, naravno, nakon izgradnje graničnog prijelaza, steći će se uvjeti za puštanje u funkciju prve i druge faze brze ceste od Okučana do granice s BiH. Izvođač je u posao na realizaciji druge faze brze ceste Okučani – granica BiH, tj. gradnje pristupne ceste, uveden 15. veljače ove godine. Ugovoreni rok za izvođenje radova je 24 mjeseca – navodi se u odgovoru koji nam je proslijedila glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić.
Iz resornog ministarstva u BiH najavili su kako će što prije organizirati sastanak s ministrom mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Olegom Butkovićem i ministrom prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Ivanom Paladinom kako bi se ubrzalo ishođenje uporabne dozvole.
– Zadovoljni smo dinamikom izvođenja radova, bez obzira na prethodne poteškoće izazvane pandemijom koronavirusa i trenutačnu krizu u nabavi energenata i građevinskog materijala – izjavio je prilikom nedavnog obilaska gradilišta mosta ministar prometa i veza BiH Vojin Mitrović.
Evropski značaj
Most kod Gradiške dug je 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dva u svakom smjeru. Ovaj važan projekt vrijedan je 19,5 miliona eura bez PDV-a, a zajednički ga financiraju BiH u udjelu od 59 posto i Republika Hrvatska koja podmiruje 41 posto ukupnog iznosa.
Gradnja mosta tek je prvi dio velikog projekta u čijoj je drugoj fazi realizacije predviđena gradnja brze ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH, koja osim za Republiku Hrvatsku i BiH ima i evropsku važnost.
Time će biti spojen koridor E661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom u Mađarskoj te predstavlja transverzalnu vezu središnje Europe i Jadranskog mora.