u režiji i koreografiji Belme Čečo Bakrač
Na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo premijera baleta “Panta rhei”
Direktor Narodnog pozorišta Sarajevo Dino Mustafić istaknuo je simboliku pojma Panta rhei u današnjem vremenu, naglasivši da će balet urađen u strukturi triptiha za gledoce biti pravo osvježenje
Balet “Panta rhei” u režiji i koreografiji Belme Čečo Bakrač premijerno će biti izveden u srijedu, 30. marta na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo. “Panta rhei” je baletski triptih zasnovan na neoklasičnom stilu i savremenom plesnom pokretu.
Riječ je o drugoj baletnoj premijeri u ovoj sezoni, a kako je istaknuto na najavnoj pres konfrenciji balet je realizovan isključivo domaćim snagama.
Autorsku ekipu, osim Belme Čečo Bakrač, čine i Ludovico Enaudi, Toni Toplan i Svjetlana Bukvich. Kostimografiju potpisuje Amna Kunovac – Zekić, dok je scenografsko rješenje povjereno Marijeli Hašimbegović.
Direktor Narodnog pozorišta Sarajevo Dino Mustafić istaknuo je simboliku pojma Panta rhei u današnjem vremenu, naglasivši da će balet urađen u strukturi triptiha za gledoce biti pravo osvježenje.
Direktor Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo Evgeny Gaponko istakao je da jeste lijepo surađivati sa drugim pozorišnim kućama, ali da je njemu kao direktoru jako bitno što će ovaj balet iznijeti isključivo solisti ansambla sarajevskog baleta. Smatra da je balet bio u mogućnosti da primi nove mlade igrače.
Belma Čečo Bakrač kazala je da je rad na baletu počela još tokom pandemije, te da se balet između ostalog odnosi i na baletne igrače i otuđenost tokom tog vremena.
– Riječ je o triptihu jednoj formi koja nije svakidašnja i u tom kontekstu nastojala sam pratiti ta tri djela, napraviti jedan vremeplov. Drago mi je da je naš ansambl, njh svega 13, naših dragocjenih igrača, uspio da se uhvati u košzac sa jednom pričom koja je veoma složena, sa likovima koji nisu jednostavni – podvukla je ona.
Marijela Hašimbegović navodi da je imala priliku donijeti vlastitu umjetničku viziju i kreativnost. Ona je istakla je da je bila isnpirisana sa svim onim što je tako divno donijela Belma Čečo Bakrač koja je kreirala fantastičnu priču. Ona je, kazala je Hašimbegović, svojim radom inficirala i nju i Amnu Kunovac Zekić u njihovom stvaranju.
– Inspiraciju smo zaista crpili iz onog izvornog, onog što je bila zamisao koreografkinje i rediteljice. A u isto vrijeme je ova sjajna muzika koja vas toliko vodi kroz predstavu donijela toliko inspiracije da ne znam šta mi je bilo draže i konstruktivnije raditi – podvukla je ona.
U predstavi igraju solisti Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo i baletni ansambl.
Direktor Narodnog pozorišta Sarajevo Dino Mustafić podsjeća da je ovo sedma premijera, druga baletna te da ova kuća ispunjava ambiciozan programski plan. Najavio je da će do kraja sezone biti još dvije dramske premijere i po jedna operna i baletna. Također je istaknuo da će se Narodno pozorište približavati gledocima van Sarajeva, te najavio gostovanja u BiH i inostranstvu.