Okrugli sto
Pčelari traže pomoć kako bi zaštitili i afirmisali domaću proizvodnju
Navodi da su pčelari spremni da se bore u fer utakmici, ali traži pomoć zajednice kroz zakonske i poticajne politike, kako bi zaštitili i afirmisali domaću proizvodnju
Savez pčelara FBiH i Privredna komora FBiH danas su u Sarajevu ogranizirali okrugli sto o temi “Naš egzotični med, istina ili zabluda”.
Po riječima predsjednika Saveza pčelara FBiH Rehada Delje, zamisao organizatora okruglog stola je otklanjanje dijela problema koji su danas prisutni u pčelarstvu, a tiču se uzgoja i zaštite pčela, podsticajne politike, prerade i prodaje meda, pčelinjih proizvoda i preperata proizvedenih na bazi meda, odnosno pokušaj stavljanja pčelarstva u sferu interesovanja i pozicioniranja koje mu pripada.
Deljo smatra da je nedostatak zakonske regulative jedan od većih problema sa kojima se suočavaju pčelari iz Federacije BiH, a da pravilnik koji reguliše ovu oblast ima dosta nedostataka. Također, jedan od problema Deljo vidi u nedovoljnoj i lošoj edukaciji i zaštiti domaće proizvodnje.
– Neophodno je donošenje novog pravilnika o ocjenjivanju kvaliteta meda jer je to najbolji način da se zaštitimo od patvorenog meda koji se pojavljuje na tržištu. Mi trenutno imamo oko 182 hiljade registrovanih pčelara, a realno u Federaciji ima oko 350 hiljada pčelara. Godišnja proizvodnja meda je otprilike hiljadu do dvije tona, a toliko i uvezemo, što znači da ima prostora da se ulaže i razvija ova oblast, ukoliko se omoguće pčelarima bolji uslovi – kazao Deljo.
Navodi da su pčelari spremni da se bore u fer utakmici, ali traži pomoć zajednice kroz zakonske i poticajne politike, kako bi zaštitili i afirmisali domaću proizvodnju.
– U pošloj godini pčelari u FBiH su ostvarili podsticajna sredstva u iznosu 900.000 KM, međutim, relalno nama treba da pripada oko 2-2,5 miliona KM – smatra Deljo.
Poboljšanje sutuacije u pčelarstvu u Federaciji BiH predsjednik Saveza pčelara, pored donošenju novog pravilnika, vidi u povećanju poticajne politike, stvaranju boljih uslova na tržištu, kao i radu na svijesti domaćih potrošača.