Čarobna riječ od tri slova koja je bolja od “molim” i “hvala”
Molim, hvala, izvolite, čarobne su riječi za koje se smatra da otvaraju sva vrata. I naravno da je to tačno, ali postoji jedna riječ još moćnija od prethodno navedenih riječi, a ipak često zanemarena.
Istraživanje je provedeno u sedmičnoj trgovini namještajem pokazalo je da čak i najljubazniji prodavači nisu uspjeli uvjeriti kupce da kupuju.
Zašto? Zato jer nisu koristili riječ koja zvuči najuvjerljivije – jer.
Naime korištenjem ovog veznika nudi se objašnjenje što automatski privlači ljude i više vam vjeruju. U slučaju prodavača to zvuči ovako:
“Mogu li vam ponuditi ovu brošuru JER želimo da se informišete o našoj novoj trgovini?”.
Jedno istraživanje je pak pokazalo pod kojim bi uslovima ljudi koji u dugom redu čekaju na korištenje aparata za kopiranje, pustili nekoga prije reda.
Kada je osoba koja je željela koristiti kopir apaart prije reda pitala “Oprostite, imam pet stranica. Mogu li kopirati prije vas jer mi se žuri?” 94 posto ljudi odgovorilo je da bi je pustili prije reda. Naravno, ovisno o rečenici mogu se koristiti varijante veznika i prijedloga (ne mora uvijek biti samo jer, nego i zato jer, zato što, zbog toga), ali poanta je da osobi kojoj se obraćamo ponudimo objašnjenje zašto nešto želimo, trebamo, molimo,…
“Čak i kada sumnjamo u istinitost razloga, odnosno objašnjenja, čarobna riječ jer izaziva prirodnu reakciju u korist onoga tko je postavio pitanje. To znači da će i najsmješniji razlog može dobiti pozitivan odgovor”, objašnjavaju stručnjaci.
U slučaju trgovca jednostavne rečenice poput “Sviđao bi vam se ovaj kauč jer je izrađen od italijanske kože” ili “Ovaj stakleni stol odlično bi pasao u vaš dom jer njegov dizajn ide uz svaki dekor”, mogu učiniti čuda jer je, nakon što su prodavači svakodnevno počeli koristiti riječ jer, prodaja porasla za 39 posto.