Test
Mogu li klasične lance za snijeg ugroziti tekstilni?
Kada su u pitanju montaža i rukovanje, Michelin Easy Grip, Autosock i Goodyear Ultragrip imaju prednosti u odnosu na konvencionalne lance za snijeg
Lanci za snijeg su jedan od najvažnijih dijelova zimske opreme koju trebate ponijeti sa sobom u automobil. Pogotovo ako planirate na skijanje, visoko u Alpe. Osim klasičnih lanaca, već neko vrijeme postoje i tekstilna pomagala vožnju na snijegu koja su se sada razvila u pravu alternativu. Uz mjerenje vučne sile, prvi put je korištena metoda koju je razvio austrijski klub ÖAMTC (koji je i proveo test) za objektivno određivanje prijenosa snage pri startanju na snijegu. Ispitivanje je provedeno u gumama dimenzija 225/50 R17, piše HAK Revija.
Prije svega treba znati ako su lanci obavezni na plavom prometnom znaku, moraju se ugraditi klasični lanci za snijeg – tekstilna pomagala za pokretanje u takvoj situaciji nisu dopuštena.
– Čak i ako niti jedan od devet testiranih modela nije postigao najvišu ocjenu vrlo dobar (pet zvjezdica), ukupni rezultat je pozitivan sa šest dobrih ocjena (četiri zvijezdice) i tri zadovoljavajuće (dvije zvjezdice). Iznenadilo nas je da tekstilna pomagala ni na koji način nisu inferiorna performansama lanaca za snijeg, ako se radi o prijenosu snage pri startanju. Naprotiv, s Michelin Easy Gripom, tekstilni proizvod ima prednost u ovom vrlo važnom kriteriju – naglašava Steffan Kerbl, mehaničar ÖAMTC-a.
Kada su u pitanju montaža i rukovanje, Michelin Easy Grip, Autosock i Goodyear Ultragrip imaju prednosti u odnosu na konvencionalne lance za snijeg.
Činjenica da je šest lanaca za snijeg još uvijek superiorno u odnosu na tekstilne alternative u testu posljedica je njihove pouzdanosti. Steffan Kerbl objašnjava:
– Testne vožnje su vodile, između ostalog, preko suhe rute od maksimalno 50 kilometara, maksimalna brzina bila je temeljena na specifikacijama proizvođača, ali je iznosila najviše 50 km/h. Čak i nakon relativno kratke udaljenosti, vidljivi su jasni znakovi istrošenosti na tekstilnim pomagalima s rupama u strukturi materijala.
Stručnjak ÖAMTC-a nije u potpunosti zadovoljan u tom pogledu, čak ni s nekim konvencionalnim lancima za snijeg. Tragovi trošenja nisu bili pretjerno vidljivi, ali jedna karika lanca u modelu, Pewag Servomatik je pukla, vjerovatno zbog preopterećenja.