Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

stiže zima

Zašto dizelaši teško “pale” na niskim temperaturama

auto-zima

Teoretski, “zimsko” dizel gorivo bi trebalo da bez problema funkcioniše do minus 20 stepeni Celzijusa

Ako je dizel kristalizovao, automobil ćete ponovo moći da vozite tek kad se cijeli sistem za gorivo zagrije i otope se sve parafinske čestice.

Proizvođači pripremaju posebno dizel gorivo za niske temperature. Tako se sprječava kristalizacija, koja može začepiti filtere goriva i nanijeti veliku štetu.

Međutim, na ekstremnoj hladnoći ove mjere nisu se uvijek pokazale dovoljnim. Ako je dizel kristalizovao, automobil ćete ponovo moći da vozite tek kad se cijeli sistem za gorivo zagrije i otope se sve parafinske čestice.

Da bi se to dogodilo, automobil treba staviti u garažu (ili u neki drugi zatvoreni prostor) na temperaturu koja ja znatno iznad nula stepeni Celzijusa. Ni u kom slučaju nemojte da koristite fen za kosu ili neki sličan aparat sa vrućim zrakom – prije svega postoji opasnost od požara i oštećenja, a ne možete ni prići svim dijelovima vozila kroz koje teče gorivo.

Teoretski, “zimsko” dizel gorivo bi trebalo da bez problema funkcioniše do minus 20 stepeni Celzijusa. Njemački auto-klub ADAC testirao je 2013. godine da li je to realno koristeći četiri komercijalno dostupna dizel goriva i izveo obimna ispitivanja na niskim temperaturama.

Rezultat testa je da se vozači dizelaša ne mogu uvijek pouzdati u dizel goriva za zimsku upotrebu, prenosi Revijahak.

U svakom slučaju, vozači bi trebalo da na vrijeme napune rezervoar zimskim dizelom prije početka hladne sezone. Preostala količina ljetnog dizela koja je još u rezervoaru trebalo bi da bude što manja.

Također je potrebno da se pridržavaju uputstva proizvođača za održavanje – posebno koliko često treba mijenjati filter za gorivo.

Vozačima se savetuje i da parkiraju vozilo tamo gde je zaštićeno od hladnoće i vjetra (ako je to moguće).

Osim toga, nikada ne miješajte dizel gorivo i benzin. Izuzeti su samo stariji modeli vozila prije 1997. godine – uz posebno odobrenje proizvođača, a aditive za poboljšanje protoka koristite samo ako je to odobrio proizvođač.