„Majka hrabrost“
Alisa je majka sedmoro djece: Škola je za mene i moju djecu poput kuće
Trud i napori ove porodice prepoznati su, te su, zahvaljujući pomoći lokalne zajednice, nedavno uselili u svoj stan
Za Alisu u Goraždu kažu da je „Majka hrabrost“. Ima sedmero djece, od kojih njih četvero pohađa osnovnu školu. Nije lako školovati djecu ukoliko su roditelji nezaposleni, no Alisa je čvrstog uvjerenja da je obrazovanje prioritet.
Prije četiri godine dovela je svoju najstariju kćerku Almedinu na upis u osnovnu školu OŠ „Husein ef. Đozo. Po riječima direktorice OŠ „Husein ef. Đozo“, bio je to prvi put da je u ovu školu upisano dijete koje pripada romskoj manjini.
“Samo tada sam prihvatila tu etiketu „romsko dijete“ i više nikada, niti ja, niti bilo ko u našoj školi, jer to je samo dijete, veselo i sretno, koje voli boraviti u školi”, kaže direktorica Halida Kurtović.
Tada počinje višegodišnja aktivna saradnja majke Alise s rukovodstvom i pedagoškim osobljem škole. Pozitivan primjer slijedili su i drugi, tako da je do danas ovdje upisano deset Almedininih prijatelja i rodbine, među kojima su i tri mlađa brata.
“Ovo je kao moja jedna kuća, gdje sam prihvaćena, gdje su mi vrata bila odmah otvorena, gdje sam ostvarila dobru komunikaciju s pedagogicom i direktoricom škole. Za mene lično, kao za roditelja, obrazovanje je jako bitno. Znam po sebi jer sam na birou i sumnjam da ću dobiti neku priliku jer nisam dovoljno obrazovana. Ali ne vidim da moja Almedina ne bi mogla uspjeti ili ostala djeca”, priča nam Alisa.
Trud i napori ove porodice prepoznati su, te su, zahvaljujući pomoći lokalne zajednice, nedavno uselili u svoj stan.
Jednoga dana, Almedina će se na najljepši način odužiti svom gradu.
“Kad odrastem, bit ću učiteljica i živjet ću u Goraždu”, kaže ova jedanaestogodišnja djevojčica.
Saradnja s roditeljima, razumijevanje, podrška i ohrabrenje od velike su važnosti za uspjeh svakog učenika. Ovo je pogotovo značajno za učenike koji dolaze iz ranjivih skupina koji su u većem riziku od nepohađanja nastave ili napuštanja nastavnog procesa. Između ostalog, razlozi mogu biti siromaštvo, udaljenost škole, potreba da dijete pomaže roditeljima, rani brak, poteškoće u razvoju, strah od diskriminacije, nedovoljna inkluzivnost okoline ili nešto drugo.
Prepoznajući ovaj problem, organizacija Save the Children provodi projekt Zaštitimo obrazovanje, u sklopu kojeg pomaže školama, obrazovnim vlastima i lokalnim zajednicama da svakom djetetu omoguće kvalitetno obrazovanje. Na području Bosansko-podrinjskog kantona u projekt su, osim OŠ „Husein ef. Đozo, uključene još i OŠ “Mak Dizdar” i OŠ “Fahrudin Fahro Baščelija”.
Značaj ovog projekta je što okuplja ključne aktere u procesu školovanja kako bi kroz saradnju rješavali i prevenirali navedeni problem. Osim škola, u projekt su uključeni centri za socijalni rad, policija, zdravstvene ustanove, lokalne vlasti, nevladine organizacije i nadležna ministarstva.
U okviru ovog projekta koji radimo s organizacijom Save the Children, uspjeli smo da okupimo sve ključne partnere i donesemo protokol koji prikazuje šta svako sa svog aspekta treba da radi kako bi se spriječilo rano napuštanje obrazovanja, odnosno da bi se poboljšao pristup uopšte obrazovanju svih učenika“, pojasnila je Amira Borovac, Inspektor za obrazovanje, Ministarstvo za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport Bosansko podrinjskog kantona.
U ovom procesu, Save the Children nastupa kao partner, s porukom: Podržimo pravo svakog djeteta na obrazovanje – budućnost je u njihovim rukama!