Ministar prometa i komunikacija
Lasić: Koridor Vc u potpunosti će biti završen najdalje do 2028.
Što se tiče tunela Prenj, Voloder je naveo kako je početak radova planiran za listopad iduće godine, a da bi njegova gradnja trebala trajati 4-5 godina
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine u četvrtak je u Mostaru na sjednici jednoglasno usvojila planove poslovanja Javnog poduzeća (JP) Autoceste FBiH d.o.o. Mostar za 2021. godinu, kao i za period od 2021. do 2023. godine.
Ministar prometa i komunikacija Federacije BiH Denis Lasić istaknuo je kako je cilj ovih planova, ali i Vlade zajedno s Upravom Autocesta FBiH ubrzati radove na svim dionicama koje su u izgradnji.
– Ovi planovi odavno su bili u pripremi, čekali smo novog direktora, odnosno novu Upravu Autocesta FBiH da svojim djelovanjem prilagodi taj plan, to jest da kroz njega dobijemo što efektivniji rad samog poduzeća. Cilj nam je također što prije dodijeliti ove dionice koje su još na čekanju kako bi ‘napali’ koridor Vc u cijelosti – kazao je Lasić.
Naglasio je kako su trenutno dva projekta u fokusu.
– U pitanju su tunel Prenj i dionica Mostar sjever-Mostar jug. Ta dva projekta želimo što prije ‘napasti’ i nadamo se da ćemo vrlo skoro ići u izbor izvođača radova i nadzora. Kroz ovaj plan dali smo naglasak i na brze ceste i želimo što prije osigurati sredstva za tri pravca, i to prema Tuzli, Bihaću, te za ovu našu spojnicu Mostar-Široki Brijeg-granica Republike Hrvatske. Osim koridora Vc, koji nam je na neki način prioritet, navedene brze ceste su također među važnijim stvarima u čiju realizaciju želimo krenuti u periodu koji je pred nama – ustvrdio je Lasić.
Ministar je napomenuo kako će tunel Prenj biti najzahtjevniji građevinski poduhvat te naglasio kako će se do 2027. odnosno 2028. godine dovršiti sve dionice na koridoru Vc.
Direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder istaknuo je kako je financijska konstrukcija cijelog koridora kompletno zaokružena.
– Osim navedenog plana, koji se odnosio uglavnom na koridor Vc, danas je usvojena i apelacija za financiranje preostalog dijela jedne jedine dionice, a to je od Ivana do Ovčara. Kao što je i ministar Lasić spomenuo izgradnja tunela Prenj i dionice Mostar sjever-Mostar jug su prioriteti, a ja bih tu dodao još jednu, a to je dionica duga nekih 38-39 kilometara, a koja ide od Doboja preko Medakova do Žepča. Potpisivanje ugovora za tu dionicu bi trebalo biti na proljeće iduće godine – kazao je Voloder.
Što se tiče tunela Prenj, Voloder je naveo kako je početak radova planiran za listopad iduće godine, a da bi njegova gradnja trebala trajati 4-5 godina.
– Osim svih ovih nabrojanih dionica, ostale su još samo dvije važnije dionice, a to su Ovčari-tunel Prenj i dionica tunel Prenj-Mostar sjever. Ove dvije dionice bi trebale biti završene kad i tunel Prenj jer se navedeni tunel ne bi mogao koristiti bez njih, a predviđene su prije i iza tunela – kazao je Voloder.
Ministar Lasić naglasio je kako je izgradnja ceste Stolac-Neum u završnoj fazi te da bi ova dva mjesta trebala biti spojena najdalje do proljeća 2022. godine.
Glavni ciljevi predviđeni trogodišnjim planom poslovanja JP Autoceste FBiH odnose se na zasnivanje rada na ekonomskim principima samoodrživosti, osiguranju kontinuiteta usluga održavanja, projektiranju.
Planirano je i unaprjeđivanje usluge korisnicima kroz postpaid plaćanje, uvođenje smart kartica, te konstantno poboljšanje IT infrastrukture, kao i nastavak aktivnosti na osiguranju sredstava iz različitih izvora, međunarodnih kreditnih sredstava, realizacijama iz proračun FBiH ili iz drugih izvora, a sve u cilju brže izgradnje autocesta i brzih cesta u Federaciji.